KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
byznys

Google a Facebook mají pod kontrolou pětinu celosvětových příjmů z reklamy

Internetoví giganti Google a Facebook podle nedávno vydané zprávy agentury Zenith získali již více než 100 miliard dolarů z reklamy. Obě společnosti navíc navýšily svůj celosvětový podíl na zisku z reklamy ze zhruba desetiny v roce 2012 na pětinu v roce 2016.

...

Online reklama již předstihla tu televizní

V loňském roce získal Google z reklamy 79,4 miliardy dolarů (1,9 bilionu Kč) a Facebook 26,9 miliardy dolarů (650 miliard Kč). Tyto společnosti byly následovány telekomunikační firmou Comcast, která na komerci vydělala 12,9 miliardy dolarů (310 miliard Kč). Podle agentury Zenith již předstihla online reklama tu televizní a internet se tak stal největším světovým reklamním médiem.

„Digitální platformy, které jsou financovány internetovou reklamou, patří mezi 30 nejvýše postavených platforem na našem žebříčku. Stejně jako společnosti Alphabet (společnost přidružená ke Google) a Facebook, je na nejvyšších postech žebříčku internetových médií i Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon a Twitter,“ uvádí agentura se ve zprávě.

Těchto sedm internetových platforem vydělalo za minulý rok z reklamy dohromady 132,8 miliardy dolarů (3,1 bilionu Kč), což bylo 73 % všech peněz vydělaných na internetu a 24 % globálního profitu z reklam napříč všemi médii.

Twitter zvýšil své tržby z reklamy nejrychleji ze všech společností

Nejrychleji rostoucí společností v žebříčku se stal Twitter, který zvýšil své tržby za reklamu od roku 2012 o 734 %. Druhou nejrychleji rostoucí společností je čínská mediální firma Tencent, která navýšila své tržby z reklamy za stejné období o 697 %. Třetí místo pak zaujal Facebook s 528 %. Podle agentury Zenith se většina společností dominujících žebříčku nachází ve Spojených státech amerických.

„USA dominují žebříčku hned z několika důvodů. Je zde největší reklamní trh, americké firmy nejvíce ze všech investují do svého dosahu do zahraničí a inovace ze Silicon Valley pohánějí růst internetové reklamy,“ uvádí se ve zprávě.

V žebříčku má své zastoupení i Čína a Německo, obě země po třech společnostech. Jsou zde i firmy z Francie, Brazílie, Itálie či Velké Británie.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek