KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
byznys

Nike představil nové sportovní hidžáby, reakce veřejnosti jsou smíšené

Nike způsobil minulý týden kontroverzi, když představil speciální sportovní hidžáby pro muslimské ženy.

...

Kolekci Nike Pro Hijabs pomáhaly navrhnout a ozkoušet například krasobruslařka Zahra Lariová či vzpěračka Amna Al Haddadová. Jedná se o oblečení pro špičkové muslimské sportovkyně, které je navrženo tak, aby muslimské ženy zbavilo překážek bránících jim v udržování se v kondici.

Přestože se kolekce dostane na trh nejdříve v roce 2018, dostává se jí již nyní smíšených reakcí. Mnoho lidí společnost kritizuje a tvrdí, že hidžáb je znakem normalizace utlačování žen. Z tohoto důvodu někteří dokonce vyhrožují bojkotem značky.

Amna Al Haddadová odpověděla kritikům na svém Instagramu: „Co se týče odhalení Nike Pro Hijab, jsem si vědoma smíšených reakcí na skutečnost, že se společnost Nike rozhodla vytvořit takový produkt „nyní“. Jako bývalá atletka, která závodila v hidžábu, mohu říct, že velké značky pro hidžáby v minulosti neviděly potřebu či příležitost na trhu, protože nebyly populární a bylo neslýchané vidět ženu trénovat, cvičit či závodit v hidžábu.“

„Je to fenomén poslední doby, kdy čím dál více žen vyjadřuje, že je potřebují, a více profesionálních atletek také bojuje za právo závodit se šátkem na hlavě a mít rovnocenné podmínky. Získaly jsme velkou pozornost médií, nemohly jsme být ignorovány.“

„O nás muslimských ženách je ohledně této záležitosti v médiích již nějakou dobu slyšet, u mě osobně od roku 2011, a ti šéfové si nemohou pomoci a všimnou si nás „outsiderek“ a našeho vlivu na sportovní průmysl a celý svět. Vědí, že jsme tu a nikam nejdeme, a rozhodli se zapojit do hry a přijít na trh s dalším „konkurenčním“ sportovním hidžábem, který mimochodem již několik let na trhu existuje.“

„Podporuji muslimské ženy jak s hidžábem, tak i bez něj. Jak se oblíkají, je čistě jejich volba. A sportovní hidžáby Nike Pro Hijabs zajisté dopomohou k tomu, že další generace sportovkyň bude usilovat o to, aby mohly sportovat na profesionální úrovni. A bez nás atletek, které za toto právo bojovaly a učinily ho skutečností, by to Nike „prostě neudělal“. PS: Toto je čistě můj názor, nikdo mi za něj nezaplatil ani nepožádal o jeho napsání.“

Mnoho lidí s atletkou souhlasí a chválí Nike za nové hidžáby. „Každá žena si zaslouží právo zvolit si, co chce nosit a pro ženy, které si vybírají hidžáb, bylo opravdu těžké najít vhodné oblečení. Toto je krok správným směrem k tomu, aby se mohly účastnit VŠECHNY ženy,“ zněl jeden z komentářů.

Společnost Nike se pro The Independent vyjádřila následovně: „Když jsme mluvili se sportovkyněmi* v dané oblasti, řekly nám, že to je něco, co chtějí a potřebují. Spolupracovali jsme s širokou řadou sportovkyň, které nosí hidžáby, aby produkt otestovaly a daly nám k němu zpětnou vazbu. O designu a potřebách dané oblasti jsme se poté poradili s advokáty a místní komunitou.“

Ne všichni však vidí příchod této novinky jako pozitivní.


Twitterový uživatel Cici v reakci na novinku od Nike vyzval k bojktou značky: „Už nikdy si od Nike nic nekoupím! Jejich chamtivost po penězích je tak velká, že už nyní zahrnuje Muslimy? Žádná šaría v Americe!“

Uživatelka #Sandy se do Nike obula kvůli utlačování žen: „Nike vydělává na útisku, dominanci a utlačování žen. Už nikdy si od Nike nic nekoupím.“


Do světa sarkasmu se vydal Josh Cornett, který na Twitteru napsal: „Podpora muslimských hidžábů je podporou zotročování žen a vraždění gayů.“

Mimo to přidal falešnou reklamu na další novinku od Nike: „Pokud se vám líbil Nike hidžáb, pak si určitě zamilujete Nike kameny. Pro případ, že si ho sundá.“


Autor: VoZ

Zdroj: Independent / Twitter

Předchozí článek
Následující článek
Předchozí článek
Následující článek

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek