KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
byznys

Ředitel Starbucks slíbil zaměstnat desítky tisíc uprchlíků, oblíbenost značky nyní klesá

Slib společnosti Starbucks zaměstnat tisíce uprchlíků jako reakci na nařízení o zákazu cestování ze 7 muslimských zemí, které vydal americký prezident Donald Trump, podle všeho kazí náladu zákazníků tohoto řetězce kaváren a finanční analytikové dokonce tvrdí, že mu ubírá na tržbách.

...

Příznivci Donalda Trumpa vyzývají k bojkotování řetězce již od 29. ledna, kdy jeho výkonný ředitel Howard Schulz slíbil, že během 5 let zaměstná 10 000 uprchlíků.

V dopise svým zaměstnancům Schultz uvedl, že příslib amerického snu „je nyní zpochybňován“ a že „zdvořilost a lidská práva, jež jsme po tak dlouhou dobu brali za samozřejmé, čelí útoku“.

Po zveřejnění dopisu okamžitě klesla míra pozitivního vnímání společnosti ze strany spotřebitelů, která dle indexu s názvem BrandIndex společnosti YouGov, která provádí celosvětové průzkumy trhu, spadla v období od 29. ledna do 13. února o dvě třetiny a zatím se nevrátila zpět.

BrandIndex společnosti YouGov, který měří vnímání společností ze strany spotřebitelů a jejich ochotu u nich nakoupit, ukázal, že údaje týkající se tohoto bojkotu jsou jiné, protože obě dvě zmíněné hodnoty klesají.

Graf zobrazující dojem spotřebitelů ze společnosti Starbucks, který v únoru propadl o dvě třetiny:


Podle televizní stanice CNBC se analytici ze společnosti Credit Suisse také domnívají, že kontroverzní tah kavárenského giganta má rovněž negativní dopad na nedávné tržby a v blízké budoucnosti by se to nemuselo změnit.

Před prohlášením Schultze o plánovaném zaměstnávání uprchlíků uvedlo 30 % spotřebitelů, že by při příští koupi kávy uvažovali o nákupu u Starbucks. Podle mluvčího společnosti YouGov klesla tato hodnota až na 24 %, v současnosti se nachází na 26 %.

„Pozitivní vnímání ze strany spotřebitelů kleslo téměř okamžitě,“ řekl výkonný ředitel YouGov BrandIndex Ted Marzilli a pokračoval vysvětlením, že statisticky významný pokles hodnot uvažování o nákupu značí, že spotřebitelé mají nyní menší zájem nakupovat u Starbucks. „To naznačuje, že dané oznámení má na Starbucks negativní dopad, a mohlo by to znamenat také negativní dopad na tržby v nejbližším období,“ dodal.

K situaci přispívá i skutečnost, že podporovatelé bojkotu nabádají své podobně smýšlející přátele, aby podpořili hlavního konkurenta Starbucks, společnost Dunkin‘ Donuts. Zástupci obou společností se jak k průzkumům, tak k vlivu bojkotu na tržby odmítli vyjádřit.


Autor: VoZ

Zdroj: Brandindex / CNBC

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek