KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
jidlo

7 způsobů, jak přidat zdravé tuky do stravy

Ještě do nedávna byly tuky strašákem každého zdravého jídelníčku. Pokud ale chcete udělat pro své tělo to nejlepší, rozhodně by na vašem talíři neměly chybět.

...

Jezte vejce

Vejce jsou jedna z nejvýživnějších potravin. Kromě toho, že jsou vynikajícím zdroje tuků a bílkovin, obsahují také spoustu vitamínů. Nejvýznamnějším je vitamin D, který tělu napomáhá vstřebávání důležitého vápníku. Studie, které doporučovaly se vejcím vyhýbat kvůli cholesterolu, byly již vyvráceny. Naopak, vejce napomáhají snižovat hladinu LDL cholesterolu, tedy toho „špatného“.

Avokádo

Ne nadarmo se avokádo řadí mezi superpotraviny. Je tvořeno z téměř 80 % tukem a obsahuje také spoustu vitamínů a minerálů. Díky vysokému obsahu tuku dochází k velmi efektivnímu vstřebávání živin, rozhodně se tedy jedná o potravinu, kterou byste měli do svého jídelníčku zařadit. Pokud patříte mezi tu část populace, která tomuto plodu ještě na chuť nepřišla, zkuste některou z verzí guacamole, což je velmi oblíbená přísada k jídlu pocházející z mexika.


Přidejte si k jídlu majonézu

Ano, přesně tak, přidejte si na salát majonézu. Zapomeňte na majonézu z kelímku plnou aditiv, kterou koupíte na rohu v samoobsluze. Zkuste si vytvořit vlastní, z čerstvého vejce a oleje, příprava trvá pár chvil a výsledek si můžete upravit dle své libosti a chuťových buněk.

Vybírejte si tučnější mléčné výrobky

Nebojte se při nákupu vybírat potraviny z vysokým obsahem tuku. Ve své podstatě jsou mléčné výrobky plné zdravého tuku, pokud sáhnete po „light“ verzi, nevyhnete se tomu, že potravina prošla chemickými procesy, které tuk z potraviny odstraní. Jelikož je tuk také nositelem chuti, musí se pak povětšinou přidávat cukr, aby výsledná chuť byla pro spotřebitele lákavá. A přidanému cukru do potravinových výrobků bychom se měli rozhodně vyhýbat.

Používejte při vaření více oleje

Moderní strava se přespříliš bojí tuku a často se setkáváte s radou tepelně upravovat jídlo „na sucho“ bez použití oleje. Přitom lžíce másla či sádla dodá masu či zelenině skvělou chuť.

Ořechy

Ořechy jsou mimořádně výživná potravina s vysokým obsahem tuku. Pokud si několikrát týdně dáte hrst ořechů, dostane se vašemu tělu tuk potřebný k fungování. Jako bonus obsahují také vitamín E, hořčík, draslík, vápník či železo.

Jezte hořkou čokoládu

Je třeba ještě něco dodávat? Pokud byste přeci jen potřebovali důvod, tak vězte, že (kvalitní) čokoláda je kromě zdravých tuků také plná antioxidantů.


ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek