KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
jidlo

9 potravin, po kterých budete mít ještě větší hlad

Stává se vám někdy, že něco sníte, ale máte pocit, že toho potřebujete víc a víc? Některé potraviny totiž dokážou aktivovat části mozku a střev, které jsou zodpovědné za pocit hladu. Pokud sníte některé z následujících 9 typů potravin, pak si buďte jisti, že vás hlad jen tak neopustí a naopak budete muset sníst ještě víc.

...

Bramborové lupínky, krekry a chléb

Bramborové lupínky jsou typickým příkladem jídla, u kterého máte pocit, že prostě nemůžete přestat a lupínky sníte vždy do posledního. Podobně je tomu i v případě bílého nebo pšeničného pečiva, krekrů a dalších obilných potravin na bázi lehkého jídla.

Když polykáte sacharidy obsažené v těchto potravinách, vaše hladina cukru v krvi rychle vystřelí nahoru. Podle endokrinoložky Belindy Lennerzové z Harvardu pak tělo reaguje uvolněním velkého množství inzulínu k normalizaci hladiny cukru v krvi.

To však stojí tělo značnou energii a tak se po chvíli opět dostaví hlad. I proto někteří restauratéři nabízejí svým zákazníkům před servírováním objednaných pokrmů ošatku s chlebem, který dokáže vaše tělo přinutit k tomu, aby chtělo více jídla. Tento druh účinku může mít i tropické ovoce, jakým je například banán.


Sušenky, koláče, sladkosti

Cukr, ať už se jedná o organický med nebo bílý stolní cukr, aktivuje v mozku chuť k jídlu jinak, než jak to dělají jiné zdroje energie. Všechny části mozku, které jsou zodpovědné za pocit hladu, mají tendenci se uklidnit poté, co spotřebujete nějaké jídlo. Jakmile ale spolykáte nějaké sladké dobroty, tyto oblasti zůstávají nadále aktivní.

Stručně řečeno vám mozek řekne, že vaše tělo není syté a k uspokojení jeho požadavků máte potřebu jíst víc.


Nízkotučné jogurty

Několik studií zjistilo, že při pocitu nasycenosti hraje významnou roli i množství času při požívání jídla i počet kousnutí. Nedávná studie provedená v USA ve spolupráci s evropským týmem vědců zjistila, že vyšší počet kousnutí snižuje úroveň hormonu ghrelinu, neboli „hormonu hladu“.

Jenže žvýkání není v případě jogurtu zrovna na místě a nízkotučný jogurt má navíc tendenci nahrazovat nízký obsah tuku cukrem a jinými sacharidy, což po jeho snědení ještě víc podporuje hlad. Platí zde jednoduché pravidlo: čím rychleji jste schopni něco spolknout, tím větší je pravděpodobnost, že budete chtít jíst víc.


Dietní nápoje a uměle slazené jídlo

Odborníci přišli na to, že jídlo neobsahující žádné kalorie nemá vliv na hmotnost nebo metabolismus. Nedávná studie provedená v Austrálii zjistila, že jakmile se vašeho jazyka dotkne něco sladkého, i když se jedná o umělá sladidla, mozek to zaregistruje a okamžitě se připraví na příjem cukru. Poté očekává příjem energie (kalorií) jenže žádné nepřijdou.

Mozek se proto pokusí tuto nerovnováhu napravit tím, že vás přinutí zkonzumovat víc potravin, aby zaplnil díru po kaloriích. Tím pak opět stoupá pocit hladu až do doby, než budou požadavky mozku uspokojivě naplněny - čím jiným než dalším jídlem.



ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek