
Sladký hummus představila v jednom z dílů pořadu Shark Tank na kanále ABC (českou verzi pod názvem Den D vysílala Česká televize) podnikatelka Makenzie Marzluff se svou firmou Delighted By. Investoři byli zprvu skeptičtí a dávali jasně najevo vědět, o jak zvláštní nápad a párování chutí jde, ale nakonec do dezertního hummusu investovali. A to rovnou 600 tisíc dolar, za což hlavnímu investorovi Marku Cubanovi připadne 25% podíl ve firmě.
Hummus v podání Delighted By je vhodný pro vegany i strávníky špatně snášející mléčné výrobky a lepek. Navíc má i nízký obsah cukru a prodává se celkem v pěti příchutích: brownie, snickerdoodle, vanilkový lusk, čoko-máta a čokoládové cookie dough. Makenzie Marzluff hummus doporučuje jako „dezertový dip“ například k sušenkám, preclíkům, krekrům, plátkům jablka či dokonce jako zdravou polevu na cupcakes.
Přibližně 100 g vaničky sladkého hummusu jsou nyní dostupné pouze ve Spojených státech amerických a jejich cena se v řetězcích jako jsou Walmart, Whole Foods, Wegmans, Fairway či Publix pohybuje okolo 5 dolarů (cca 100 korun). Za obdobnou cenu se v USA prodává i klasický slaný hummus.
Magazín Bon Appétit, který měl šanci některé ze sladkých příchutí hummusu vyzkoušet, tento dezert popisuje jako sladký krém s mírným chuťovým dojezdem cizrny. „Víte, že jíte hummus, ale mozek je ošálen tou sladkou příchutí“. Příchuť brownie by přitom s trochu jemnější strukturou mohla klidně suplovat čokoládový pudink. Větší oblibu si však u ochutnávačů získala skořicová příchuť snickerdoodle, kterou by šlo vyzkoušet například se skořicovými pita chipsy, do sendviče s burákovým máslem a marmeládou či do ovesné kaše.
Komentáře (0)