KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
jidlo

Jak správně vybírat a pít ovocné džusy

Ovocné džusy patří u mnoha lidí k oblíbenému doplňku jídelníčku, ale i ony mají svá zdravotní úskalí. Je přitom jedno, jestli je kupujete v obchodech nebo si je sami vyrábíte doma. Pojďme se podívat na několik rad, jak tyto nepříznivé efekty zmírnit, případně zcela eliminovat.

...

Hlavním problémem džusů je nedostatek vlákniny vycházející z jejich způsobu přípravy. Při odšťavňování se totiž uvolňují cukry a mizí nerozpustná vláknina, podobně je tomu také u rozmixování, kde se tato vláknina narušuje. Cukr obsažený v ovoci, fruktóza, se bez přítomnosti vlákniny zpracovává příliš rychle a významné zatěžuje naše játra. 

To podle některých vědců vede dokonce k blokování správné činnosti jater a vzniku celé řady zdravotních problémů. Chybějící vláknina také vyvolává falešný pocit toho, že jsme stále hladoví a vede k chronickému přejídání. Třetím úskalím ovocných džusů je negativní vliv na zdraví našich zubů.

Problém však celkově není v džusech samotných, které stále mohou být oblíbeným doplňkem vašeho jídelníčku, ale ve způsobu jejich přípravy a konzumace. Pokud budete dodržovat několik následujících pravidel, pak úspěšně nepříznivé vlivy ovocných džusů snížíte na minimum nebo zcela odstraníte.

1. Dávejte si pozor na množství džusu, které vypijete

Džus sice výborně chutná, ale nelze ho popíjet od rána do večera. A to ani v letních dnech. Pokud už máte sklony k jeho častějšímu pití, vždy ho dostatečně nařeďte vodou.  

2. Vybírejte správné druhy džusů

Dávejte vždy přednost džusům se 100% obsahem ovoce bez přidaných cukrů. Nápoje z citrusů prostřídejte s těmi vyrobenými například z jablek nebo bobulových plodů. Citrusové džusy patří k těm nejvíce agresivním vůči vaší zubní sklovině.

3. Nepijte džusy přímo z lahve

Nejde ani tak o společenské pravidlo jako o fakt, že pokud pijete přímo z lahve, dostanou vaše zuby doslova koupel v lázni ovocného džusu a šance na poškození skloviny se odpovídajícím způsobem zvyšuje. Z tohoto důvodu také malým dětem nikdy nedávejte přímo lahev džusu.

4. Tuk je v džusu kamarád  

Přidejte do džusu tuk ve formě nasekaných vlašských ořechů nebo lněného semínka a docílíte toho, že se růst vašeho krevního cukru (a tím i inzulínu) významně zpomalí a dlouhodobě se uleví i vašim játrům.

5. Tipy na vlastní přípravu

Pokud si džus připravujete sami, dávejte přednost rozmixování před odšťavením. Přidejte k surovinám také zeleninu, jejíž „nedostatek sladkosti“ můžete zamaskovat šťávou z poloviny citronu nebo trochou jablečného octa.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek