KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
jidlo

Zdraví prospěšné avokádo

Používáte ve své kuchyni avokádo? Pokud ne, určitě mu dejte pro jeho univerzálnost a kladný vliv na lidské zdraví šanci. Možná vás inspiruje některý z nápadů nebo kombinací z následujícího článku.

...

Původním domovem avokáda je Střední Amerika, ale v posledních letech si získalo obrovskou popularitu po celém světě. A ne bezdůvodně. Perfektně zralé avokádo je bezvadná věc – chutná skvěle ve všech formách, a navíc snižuje riziko srdečních onemocnění a hladinu cholesterolu. Ačkoli je oblíbené zejména v komunitě vegetariánů a veganů, stejně dobře ho můžete použít i společně s masem.

Zralé avokádo

Upřímně řečeno neexistuje způsob, jak stoprocentně říct, zda je avokádo zralé nebo ne, aniž byste ho rozkrojili. Existují ale znaky, na které byste měli dávat pozor. Jedním z nich je měkkost těla ovoce při lehkém zmáčknutí, kdy byste měli cítit jistou poddajnost, ale rozhodně ne měkkost nebo dokonce kašovitost. Neházejte ale flintu do žita, pokud vaše avokádo testem neprojde. Můžete ho nechat dozrát v košíku s ovocem, ideálně společně s banány, které dozrávání urychlí. Případně lze i ne zcela zralé avokádo zpracovat ve speciálních receptech.

Druhým extrémem je příliš zralé avokádo. Zde pomůže takzvaný stopkový test. Odstraňte stopku z vršku avokáda a podívejte se na barvu ovoce pod ní. Jestliže jde stopka snadno vyndat a pod ní je vnitřek krásně zelený, ulovili jste ideální kousek. Pokud ale drží stopka jako přišitá a pod ní je vidět hnědá barva, pak je avokádo přezrále a nebude už rozhodně v nejlepší kondici.


S čím a jak avokádo v kuchyni využít

U avokáda je využití zjednodušené tím, že se dá přidat prakticky do každého typu jídla a ke každé kombinaci chutí. Výborně se například hodí jako základ do ovocných smoothie, kterým dodá krom lehce oříškové chuti také spoustu živin. Další možností je přidat ho jako součást pudingu.

Jestliže nejste tolik na sladké, zkuste zkombinovat avokádo se sladkými bramborami a sýrem feta. Dalším využitím, které může překvapit, je omáčka na špagety. V ní rozmačkané avokádo skvěle doplní parmazán a několik čerstvých bazalkových listů.

Avokádo můžete samozřejmě vydlabat a jako náplň použít například krabí maso, chilli a hořčici nebo sušená rajčata, olivy a jarní cibulky. Pro rychlou a na proteiny bohatou svačinku pak doporučuji kombinaci zeleniny, fazolí a sýra. Kdo má vztah k asijskému jídlu, neudělá chybu, když avokádo použije při výrobě vlastního domácího sushi.

Avokáda, která nechtějí dozrát, můžete jednoduše zpracovat na plotýnce. Malým nožíkem odřezejte slupku a dejte kusy avokáda na litinovou plotýnku na sporák. Už po chvilce budou krásně měkké a doplněné kouřovou vůní. Zkombinujte s kuřetem, citronem a řepou a získáte báječný nedělní oběd.


Autor: JoČ

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek