Následující seznam v sobě zahrnuje vždy v oddělených sekcích ovoce, zeleninu a další potraviny, které v sobě obsahují všechny potřebné látky pro to, aby byla vaše obranyschopnost v té nejlepší formě – od notoricky známého vitamínu C až například po fenoly.

Snažte se konzumovat každý den:

  • Jablka, pomeranče, rajčata, hroznové víno
  • Česnek, salát (např. ledový), špenát, řeřichu, červený a zelený pepř
  • Olivový olej a celozrnné potraviny

Snažte se konzumovat dvakrát až třikrát týdně:

  • Banán, avokádo, kiwi
  • Mrkev, brambory, cibuli, petržel, brokolici, kapustu
  • Kuře, vajíčka, rybu, mléko, jogurt, rýži, sóju, ovesné vločky, rozinky, lněný olej a semínka, červené víno

Snažte se konzumovat jednou týdně:

  • Grapefruit, citrón, limetku
  • Zelí, květák, celer, sladké brambory, kukuřici, hrášek, chilli papričky
  • Čočku, mandle, oříšky, čokoládu

Alespoň jednou za měsíc si dejte:

  • Hrušku, ananas, papáju, meloun
  • Lilek, řepu, dýni
  • Kuřecí játra, cizrnu

 

Autor: JoČ