KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kaleidoskop

„Rodiče ze střední třídy škodí svým dětem tím, že jim neumí říct ne,“ tvrdí psycholožka

Podle vývojové psycholožky Amandy Gummerové vyplývá špatné chování dětí během výuky ve škole především z výchovy jejich rodičů, nikoliv ze žáků samotných. Neukázněné děti jsou dle psycholožky obvykle potomky rodičů, kteří svým ratolestem věnují až přílišnou pozornost a u dětí se pak objevuje „syndrom malého císaře.“

...

Děti ve škole bojují o pozornost, na kterou jsou zvyklé z domova

Gummerová uvedla, že na základě svých zkušeností získaných díky spolupráci s učiteli základních škol je chování rodičů ze střední třídy mnohdy daleko více šokující než chování jejich dětí. „Ohledně budoucnosti svých dětí jsou přehnaně ambiciózní, díky čemuž si nejsou schopni uvědomit, jak špatně své děti připravují na schopnost dělat kompromisy v reálném životě,“ řekla psycholožka.

„Zatímco je už dlouho známo, že tento lehkomyslný rodičovský styl může z dětí udělat jedince neschopné dělat rozhodnutí nebo ukázat svou nezávislost, méně diskutováno je to, jak se děti těchto rodičů chovají ve škole,“ pokračovala Gummerová.

„Tyto děti neustále svádí ve třídě nějaké boje, protože se nedokážou smířit s tím, že v tomto prostředí už nejsou číslo jedna,“ řekla odbornice. „Takže se za každou cenu snaží získat pozornost, protože tak byly vychovány a mají pocit, že by měla všechna patřit jen jim,“ dodala Gummerová. Učitelé jsou pak podle psycholožky kvůli takovým dětem „frustrovaní až k slzám.“

Nedávná zjištění britského ministerstva školství odhalila, že až 35 dětí denně je za své chování vyloučeno z anglických škol. Téměř pětina z nich navštěvuje základní školu, některé z dětí navštěvují teprve školku. Doktorka Gummerová uvedla, že tento nárůst počtu dětí vyhozených ze školy za špatné chování může být spojen s kombinací špatného chování a nedostatku osobních dovedností v důsledku špatné výchovy.

Děti by měly dostat šanci učit se z vlastních chyb

„Představte si, že některé děti jsou natolik neschopné, že si nedokážou samy ani obout boty, ale naopak jsou beze strachu schopny udeřit svou učitelku do nosu,“ podotkla psycholožka. „Až moc z těchto dětí totiž nikdy neslyšelo slovíčko „ne“ ve svém domácím prostředí,“ dodala.

Předchozí studie naznačují, že rodiče, kteří uplatňují příliš mnoho kontroly nad svými dětmi, by jim tím mohli do budoucna způsobit velké psychické poškození. Studie z roku 2015 provedená na University College v Londýně, zjistila, že lidé, jejichž rodiče jim často zasahovali do jejich soukromí nebo v nich povzbuzovali závislost, byli pravděpodobněji mnohem méně šťastní během svého dospívání i v pozdějším věku.

„Děti potřebují pravidla, hranice a příležitost k tomu, aby sami získali základní životní zkušenosti - aby například spadli, spálili se nebo si jinak ublížili a mohli se tak učit ze svých chyb,“ řekla Gummerová. „Pokud jsou těchto základních životních zkušeností zbaveny, pak je pro učitele mnohem těžší takové děti učit,“ dodala psycholožka.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek