Rychlý opad zájmu

Když Pokémon Go začínala, v prvních týdnech hru hrálo až 28,5 milionu hráčů. Podle aktuálních statistik, které zveřejnil průzkum ComScore, jich však do dnešního dne zůstalo jen 5 milionů. Analytici ztrátu zájmu svalují na prvotní problémy se servery, potažmo na nevyhnutelný stereotyp, který hra přinesla. 

Pokémon Go se potýkala v prvních týdnech s natolik velkým zájmem, že bylo mnohdy těžké se do hry vůbec přihlásit a začít jí hrát. Další problémy se ukázaly záhy, když hráči zjistili, že hře chybí propracovanější mechanismy. Hráči se brzy dostali do koloběhu obcházení virtuálních obchodů, arén a městských lokací s největším výskytem Pokémonů, což je brzy začalo nudit. 


Dodnes kupříkladu hra nepřinesla vylepšení soubojového systému mimo předem určené arény. Nezlepšil se ani výskyt Pokémonů mimo velká města (na venkově či v přírodě je hra nehratelná). Místo toho přibyly jen nové předměty, funkce doprovodu jednoho vybraného Pokémona za účelem zlepšování jeho schopností, potažmo větší pestrost změn hráčova vzhledu. 

Za brutálním poklesem aktivních uživatelů však bezpochyby stojí i prvotní hype, jenž ke hře na čas připoutal i zvědavce, kteří si chtěli ozkoušet žhavou novinku, o které se všude mluvilo. Ostatně po zprávách o dopravních kolapsech či hromadných útocích hráčů na cizí pozemky, bylo těžké hru přinejmenším jednou nezapnout.


Autor: Petr Semecký