KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kaleidoskop

Stovky aplikací využívají mikrofony uživatelů k monitorování televizních pořadů, které sledují

Americký deník New York Times přišel se zprávou, že stovky mobilních aplikací pro Android tajně využívají mikrofony telefonů, aby monitorovaly, jaké televizní pořady či seriály jejich uživatelé sledují.

...

Ve zprávě deníku New York Times se píše, že software, který dokumentuje televizní pořady a reklamy, používá více než 250 her v obchodě Google Play, z nichž jsou některé určené také dětem. Tato data jsou sbírána i když aplikace zrovna není zapnutá a jsou následně prodávána inzerentům, kteří je využívají pro analýzu a cílení svých reklam.

Tento software, který vytvořila firma Alphonso z amerického San Francisca, zaznamenává zvukové signály v televizních reklamách či pořadech prostřednictvím telefonního mikrofonu, a to dokonce i když se telefon nachází v kapse a aplikace běží pouze na pozadí.

Firma Alphonso uvádí, že její software nezaznamenává lidské konverzace a lidé si tuto sledovací službu mohou kdykoli vypnout. A podle jejího výkonného ředitele Ashishe Chordii firma dokonce spolupracuje s filmovými studii, kterým pomáhá mapovat, na jaké filmy chodí do kina.

„Velká část lidí si telefon vypíná, ale někteří ho nevypnou a nechají v kapse. V těchto případech jsme schopni získat malý vzorek toho, kdo se na pořad či film dívá,“ řekl Chordia v rozhovoru s New York Times.

Většina aplikací, u kterých byl tento software nalezen, se vyskytuje ke stažení v obchodě Google Play, menší množství je pak možné stáhnout také na App Store firmy Apple. Některé z těchto aplikací informaci o sledování televizních sledovacích návyků uvádí ve svém popisu po kliknutí na „další informace“ a také ve svých softwarových požadavcích.

         

Jak Google, tak Apple vyžadují, aby si aplikace v případě získání přístupu k uživatelovu mikrofonu zažádala o konkrétní povolení, mnoho uživatelů však tyto požadavky aplikací vůbec nečte. „Spotřebitel tuto možnost volí vědomě a může od ní kdykoli odstoupit,“ říká Chordia a dodává, že jeho firma na svých webových stránkách pro toto odstoupení poskytuje instrukce a že vše je v souladu s předpisy americké Federální obchodní komise (FTC).

A ačkoli Chordia uvedl, že firma Alphonso použití svého softwaru v aplikacích určených pro děti neschvaluje, byl nalezen také v několika her pro děti jako například „Zap Balloons“ či „Teeth Fixed“.

Dave Morgan, zakladatel a ředitel společnosti Simulmedia, která se zabývá cílením reklam, v rozhovoru pro New York Times uvedl: „Vzhledem k tomu, že je zde stále více zařízení, která sbírají čím dál více informací v obývacích pokojích, ložnicích, na ulicích a v domech ostatních lidí, musíme být velmi opatrní, aby veřejnost nebyla nepříjemně překvapena.“

„Otázkou není, co je ještě legální, ale co ještě není špehování,“ dodal Morgan.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek