KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kaleidoskop

Studie: Inteligentní partner může výrazně snížit riziko vzniku demence

Podle vědců by se měl člověk, který chce prožít dlouhý život, oženit či vdát za inteligentního partnera. Odborníci uvedli, že inteligentní manžel či manželka může pomoci v případě rizika onemocnění demencí.

...

Intelektuální stimulace udržuje mozek aktivní

Studiem zdraví identických dvojčat došli vědci k závěru, že životní prostředí člověka významně ovlivňuje pravděpodobnost vzniku demence. Lidé, kteří sice měli fyzické příznaky nemoci objevující se při skenování mozku, ale žádné příznaky v běžném životě, byli podle vědců obecně velice inteligentní a pracovali na „vysoce postavených pozicích“.

Profesor Lawrence Whalley, emeritní profesor duševního zdraví na katedře medicíny a biologických věd na Univerzitě v Aberdeenu, řekl: „Neexistuje lepší stimulace paměti než inteligence.“ Podle řady studií může právě intelektuální stimulace, která udržuje mozek aktivní, pomoci odvrátit příznaky demence.

Předchozí výzkumy se zaměřovaly především na výhody aktivit, jako je luštění křížovek, čtení či návštěva muzeí. Profesor Walley však naznačil, že muži inteligentní partnerka poskytuje zajímavé a podnětné podklady ke konverzaci, čímž mu vlastně pomáhá zamezit demenci či Alzheimerově chorobě.


Na vznik demence má vliv mnoho faktorů

Vznik choroby však může zapříčinit například i smrt blízké osoby v raném dětství. „Studie prokázaly, že smrt matky před dosažením věku pěti let je velmi významným rizikovým faktorem pro vznik demence v pozdějším životě,“ uvedl profesor Walley.

„Vliv má také úloha otce ve výchově dítěte, stejně jako strava matky během těhotenství, výběr zaměstnání i dosažené vzdělání dítěte,“ dodal Walley. Mozkové choroby patří mezi hlavní neurologické příčiny úmrtí či invalidity u lidí na celém světě

Podle profesora je třeba začít dbát o své duševní zdraví kolem 40. roku života. Vhodná je například výuka nového jazyka. Účinným opatřením je i změna zaměstnání mezi 25 až 35 rokem života. Důležitou roli hraje samozřejmě i strava, prospívá zejména vitamín B12. Pozitivní vliv na boj proti úbytku kognitivních funkcí může mít i jedna porce borůvek nebo dvě porce jahod jednou týdně, stejně jako čerstvá zelenina.

Základem jakékoliv prevence je však aktivní život a chuť učit se novým věcem. Stereotyp a nechuť objevovat či učit se cokoliv jiného je předpokladem zakrňování spojů mezi neurony v mozku a rizikovým faktorem pro vznik demence.

 

Autor: ElS

Zdroj: Daily Mail

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek