KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kaleidoskop

Studie: Lidé, kteří častěji nadávají, bývají upřímnější než ti, kteří se vyjadřují pouze slušně

Podle nové psychologické studie bývají jedinci, kteří častěji používají vulgarismy, na druhou stranu velice upřímní. Klení je podle psychologů „nefiltrovaným a originálním vyjádřením emocí“. Právě kvůli tomu může být nový americký prezident Donad Trump oceňován za svou autentičnost, neboť k nadávkám rozhodně nemá daleko. 

...

Nadávání může být vnímáno negativně, ve výsledku je však projevem pravdomluvnosti

Nejnovější studie věnovaná tomuto upřímnému vyjadřování emocí byla publikována v časopise Social Psychological and Personality Science. Psychologové přizvali ke spolupráci jedince, kteří často nadávají a pokusili se zjistit, jak klení souvisí s lhaním a upřímností. Podařilo se například zjistit, že lidé, kteří častěji nadávají na Facebooku, o sobě zároveň na internetu méně lžou.

Spoluautor studie David Stillwell z Cambridgské univerzity uvedl: „Existují dva způsoby, jak nadávání vnímat. Na jednu stranu si můžeme o takovém jednání myslet, že jde o negativní sociální chování a na takového jedince může být nahlíženo jako na špatného člověka.“

„Na druhou stranu tito lidé necenzurují to, co mají na mysli a to samé pravděpodobně dělají i v jiných situacích, například když mluví sami o sobě. U takových lidí je proto méně pravděpodobné, že budou záměrně lhát,“ řekl Stillwell.

Nadávky jsou často využívány prezidentskými kandidáty

Studie se zúčastnilo celkem 276 lidí. Ti byli postupně dotazováni na to, proč nadávají. Většina z nich uvedla, že tak vyjadřuje své skutečné vlastní negativní emoce namísto toho, aby zastrašovala nebo urážela ostatní.

Tyto osoby pak byly výzkumníky požádány, aby sepsaly seznam svých nejčastěji používaných a nejoblíbenějších nadávek a aby přiznaly, kolik sprostých slov mají ve svém slovníku. Z pokusu bylo zjištěno, že nejméně paradoxně lžou ti, kteří sepsali vyšší počet nadávek.

Podobný experiment proběhl za účasti celkem 74 000 lidí na Facebooku. I zde se ukázalo, že ti, kteří na internetu více nadávají, bývají upřímnější. Podle předchozích studií používají lháři méně zájmen pro první osobu jako „já“ či „mě“ a málo využívají i slova označující strach či nervozitu. Podle výzkumu, do něhož jsou zapojeny univerzity z Maastrichtu, Stanfordu či Hong Kongu, jsou „společenské lži“ nejběžnějším typem lží.

Ještě před tím, než byl zvolen Donald Trump do čela Spojených států, autoři studie napsali: „Vulgarity jsou často používány ze strany prezidentských kandidátů během amerických voleb, což ilustruje i prezidentský kandidát Donald Trump, který je za své nadávky jak ceněn, tak kritizován“.


Autor: ElS

Zdroj: Daily Mail

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek