KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kaleidoskop

Ve Velké Británii budou testovány samořízené nákladní automobily

Britská vláda oznámila, že koncem příštího roku budou na hlavních britských silnicích testovány malé konvoje částečně samořízených nákladních vozů.

...

Smlouvu pro provedení těchto testů získala společnost Transport Research Laboratory (TRL).

V jedné formaci pojedou až 3 vozy, přičemž zrychlení a brzdění bude kontrolovat vedoucí vůz. Ředitel britské Asociace automobilů (AA) však uvedl, že tyto formace vzbuzují jisté obavy o bezpečnost.

TRL začne testy provádět nejprve na zkušebních tratích, nicméně na konci roku 2018 se testy dle očekávání přesunou na hlavní silnice.

Vedoucí vozidlo formace bude řízeno lidským řidičem a lidé budou rovněž kontrolovat volanty navazujících vozů, zrychlení a brždění bude však ovládáno vedoucím vozem.

Vláda podobný projekt slibuje již od roku 2014. Minulý rok vláda rovněž vyjádřila úmysl provést tyto testy, nicméně poté je byla nucena odložit, protože někteří evropští výrobci nákladních automobilů se testů odmítli zúčastnit.

Mluvčí britského ministerstva dopravy pro BBC uvedl, že díky udělené zakázce se nyní očekává zahájení experimentů.

Tzv. platooning, tedy seskupování vozidel do tzv. jízdních čet, již bylo testováno v několika zemích, mezi něž patří například Spojené státy, Německo či Japonsko. Nicméně britské silnice představují podle ředitele AA Edmunda Kinga jedinečnou výzvu.


„Všichni chceme podporovat účinnost spotřeby paliva a snižovat množství dopravních zácp, nicméně ještě nejsme přesvědčeni, že automobilové konvoje na britských silnicích jsou tou správnou cestou,“ řekl a poukázal například na skutečnost, že malé konvoje nákladních automobilů mohou ostatním řidičům zablokovat výhled na dopravní značky.

„Máme jedny z nejrušnějších silnic v Evropě s mnohem větším počtem exitů a nájezdů. Shlukování vozů může fungovat na opuštěných dálnicích v poušti Arizony či Nevady, nicméně zde nejsme v Americe,“ dodal King.

Ministr dopravy Paul Maynard uvedl, že shlukování vozů může vést k levnějším účtům za pohonné hmoty, nižším emisím a méně častým zácpám. „Nicméně nejprve se musíme ujistit, že je tato technologie bezpečná a funguje dobře na našich silnicích, a proto také investujeme do těchto testů,“ dodal Maynard.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek