KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kultura

Polednice odstartovala premiérou, na které se divákům tajil dech

V pražském kině Lucerna proběhla ve středu 2. března ve večerních hodinách premiéra nového hororu s Aňou Geislerovou Polednice. A diváci v průběhu filmu nadskakovali ze sedaček. Došlo však i na odlehčující humorné scény.

...

Prostředí honosného sálu pražské Lucerny bylo pro premiéru filmu, jenž se vrací k žánru, který se v Česku již téměř netočí, zcela ideální. Na místě se sešel jak téměř kompletní štáb filmu, tak velká část talentovaných filmařů nejen nové nastupující generace. K vidění vedle sebe byli chválení tvůrci jako Jiří Mádl, Štěpán Altrichter či Petr Zelenka, kterému tvůrci v závěrečných titulcích i děkovali za podporu při vzniku jejich filmu.

Celý večer se nesl v poklidné a přátelské atmosféře, kterou pomohl navodit i moderátor večera Saša Michailidis jako obvykle vřelým projevem a citlivým, ne moc natahovaným úvodem. Polednice před projekcí filmu uvedla na pódium takřka kompletní ansámbl zásadních kreativců, kteří se na filmu podíleli. Od kameramana Alexandera Šurkaly přes mladičkou herečku Karolínu Lipowskou až po debutujícího režiséra Jiřího Sádka, jenž si během svého projevu k hostům večera doslova vychutnal svých "deset vteřin slávy".

Chyběly jen obě hlavní herecké hvězdy. Aňa Geislerová si v době premiéry užívala zaslouženou dovolenou, Danielu Kolářovou odvelely pracovní povinnosti. K navození vřelé atmosféry pomohl i fakt, že filmová dcera Geislerové, Karolína Lipowská, slavila v době premiéry narozeniny, které jí do posledního místa obsazený sál pomohl oslavit narozeninovou písní.

Tím však na dlouhé minuty vřelost ze sálu odešla, neboť snímek samotný vzbuzoval v publiku skličující pocity. Bylo příjemné v sále sledovat, jak Polednice na publikum funguje prakticky ve všech scénách tak, jak si tvůrci přáli. Při první lekačce, před kterou byli před projekcí slabší jedinci dopředu varování, nadskočila většina sálu a některé divačky měly problém film vůbec sledovat. Pravidelné přívaly nepříjemně-příjemného mrazení navozovaly především momenty s Danielou Kolářovou, případně sekvence, v níž se Geislerová propadá do amoků vůči svému dítěti.


Publikum se však vypořádalo i s přechody k odlehčujícím momentům, jimž v průběhu filmu jistojistě vévodil výkon Jiřího Štrébla v roli vesnického rádoby šviháka, jehož přesně napsané dialogy nejednou pobavily celý sál, aby o pár vteřin později tvůrci opět naplno šlehali hustou atmosféru, ve které nikdo nevydal ani hlásku.

Polednice se po skončení dočkala sáhodlouhého potlesku a k překvapení samotných tvůrců bylo v sále zaslechnuto nejedno smrknutí způsobené dojetím z finále snímku. To se tvůrci spolu s návštěvníky rozhodli zapít v přilehlé galerii a kavárně Lucerna, kde byly pro hosty roznášeny originální jednohubky, jež se daly zapít chutným výběrem červených a bílých vín, popřípadě pivem z Únětického pivovaru. Zapíjet podařený snímek se tvůrcům a jejich hostům podařilo až do brzkých ranních hodin. Snad proto, aby se jim o Polednici nemuselo zdát.

Autor: Daniela Pelikánová

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek