KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kultura

PRVNÍ DOJMY: Clooneyho Suburbicon je zklamáním, zválcuje ho i melodrama Iana McEwana [TIFF17]

George Clooney po třech letech propagace kávy Nespresso opět zasedl za kameru jako režisér a natočil absurdní thriller podle scénáře kultovních bratří Coenů Suburbicon. Paralelně s ním byl na festivalu v kanadském Torontu uveden i snímek Na Chesilské pláži adaptující populární literární melodrama Iana McEwana, který si sám napsal i filmový scénář. Přinášíme exkluzivní první dojmy.

...

Suburbicon: Temné předměstí

Petr Semecký hodnotí: Coenovská tuctovka, která měla snad raději zůstat v osmdesátých letech. Ačkoli Clooney se svým dvorním spolupracovníkem Grantem Heslovem scénář podle všeho upravovovali, aby mu dodali aktuální říz, na filmu to není vůbec poznat a absurdní příběh o chlápkovi z předměstí, který chtěl oblafnout úřady, aby přišel o všechno, nenabízí nic, co bychom od Coenů neznali. Nabízí se otázka, jak dlouho se Coenům bude dařit udat stále stejný příběh, na druhou stranu film v základních parametrech rozhodně funguje a nabízí řadu individuálních scén, které dokáží pobavit (kraluje pojišťovák Oscara Isaaca). Zamrzí však to, že je Clooney nedokázal pospojovat se stejným kumštem jako to umí právě bratři Coeni.

Anna Kopecká hodnotí: Temné předměstí je ve všech směrech až úsměvně zastaralé a díky rukopisu bratří Coenů vlastně i poměrně divácky neatraktivní. Tomu nenapomáhá ani Clooneyho zdatná, avšak tradičně starosvětská režie, která Suburbicon staví na úroveň béčkové odpolední televizní zábavy někdy na začátku 90. let.


Na Chesilské pláži

Petr Semecký hodnotí: Ian McEwan píše populární a nesmírně čtivé knihy a daří se mu i v případě filmového scénáře ke svému vlastnímu dílu Na Chesilské pláži. Melodramatická polemika o podstatě lásky a (ne)zbytnosti manželského sexu je humorná i smutná zároveň a příjemně překvapí především pěknou kamerou a vrstevnatými výkony dvou hlavních představitelů. Na film si zřejmě o půl roku později nevzpomenete, ty dvě hodiny v jeho společnosti se však zapíší do paměti více než uspokojivě. Ideální film na návštěvu kina s matkou či kamarádkami.


The Escape

Petr Semecký hodnotí: Mateřská, ale rozhodně ne dovolená. Tuhle hlášku mladých maminek z Facebooku rozvíjí režisér Dominic Savage ve dvouhodinovém dramatu, v němž Gemma Arterton trpí už jen při pohledu na své dvě neposedné děti a sexuálně náruživého manžela. Natož když se musí o domácnost každý den starat. Postupně jí dochází, že bude muset uniknout, scénář filmu však neposkytuje dost informací k tomu, abychom se s postavou stoprocentně sžili a chápali ji. Což je škoda, neboť výsledek působí dosti povrchně a ačkoli nenudí, nikdy vyloženě ani nestrhne. Dveře k diskuzi na téma přetěžování matek v domácnosti však úspěšně rozkopává dokořán.

Anna Kopecká hodnotí: Gemma Arterton na útěku od manželských a mateřských povinností hraje jak nejlépe umí, ale jen těžko dokáže zakrýt nedostatky ambiciózního, avšak nedotaženého scénáře. Filmu chybí podstatné detaily vedoucí k divákově pochopení zdánlivě komplexního partnerského vztahu. A z velké části i ženská ruka, která by jinak poměrně tuctovému dramatu mohla alespoň na jedné straně barikády dodat patřičnou hloubku.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek