KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kultura

První dojmy: Zmenšený Damon a trpící floridská děcka zašlapáni brojlery z fast foodu

Dokumentarista Morgan Spurlock se na popud restaurační honby za zdravou stravou opět vrhá mezi fast foodové řetězce, aby zjistil, zda lze v byznysu s rychlým občerstvením vytvářet zdravou a vyváženou stravu. Absurdita plná korporací, lobbistů a neúplných regulací přitom nebere konce. Režisér Alexander Payne mezitím dumá, o čem by jeho film měl být. Obama se loučí s prezidentskou kanceláří. A floridské děti trpí v krutém světě reality. První dojmy z třetího dne filmového festivalu v Torontu!

...

Super Size Me 2: Holy Chicken!

Petr Semecký hodnotí: Před 13 lety se pozvracel na parkovišti poté, co se pokusil dennodenně stravovat ve fastfoodových řetězcích. Od té doby se toho mělo hodně změnit k lepšímu, a tak se Morgan Spurlock vydává zpět do světa smažených produktů, hamburgerů a sladkých nápojů, aby zjistil, jak to s nutričně vyváženou stravou vlastně je. Zjištění jsou bolestivá, když Spurlock ve fantasticky střiženém dokumentu odhaluje sílu drůbežářských korporací, které vylobbovaly takové podmínky pro sebe a své farmáře, že většina nálepek na obalech produktů v supermarketech a fast foodech je pouze marketingová lež. Tu se Spurlock snaží odhalit díky svému vlastnímu řetězci s rychlým občerstvením, skrze nějž ukazuje, jak se staví ideální a domněle zdravý produkt a brand, za nímž stojí desítky vysmátých odborníků, kteří vám s úsměvem na tváři prodají ten nejhlouběji prosmažený odpad. Mrazivý, absurdní a krutopřísný pohled pod pokličku stravovacího byznysu současnosti.


The Final Year

Petr Semecký hodnotí: Co řešila Obamova administrativa v posledním roce v Bílém domě? Málo toho nebylo. Nový dokument se přitom nezaměřuje ani tak na samotného prezidenta, jenž napříč světem pronáší důmyslně napsané proslovy, jako spíš na členy jeho týmu, kteří se na různých místech planety snaží zabraňovat únosům afrických dětí a vyjednávat podmínky na Blízkém východě tak, abychom se v budoucnu nedočkali atomové války. Téměř dvouhodinový pohled do Západního křídla Bílého domu sice nepůsobí moc celistvě a opravdu detailní pohled do práce Obamových spolupracovníků neposkytne, přesto se mu daří jasně a zřetelně poukázat na černou práci v pozadí, kterou prezidentská administrativa musí pod každým vůdcem Bílého domu vykonávat v hektickém a mnohdy náročném multitaskingovém režimu.

The Florida Project

Petr Semecký hodnotí: Režisér Sean Baker výrazně zaujal svým předchozím snímkem Transdarinka, ve kterém se zaměřil na nižší třídu společenského žebříčku a její každodenní život. The Florida Project pak v nastaveném trendu pokračuje, když sleduje osud malých dětí žijících poblíž floridských zábavních parků od Disneyho, které však pohádkový život rozhodně nemají. Baker vytvořil nádherně natočený a zahraný film, bohužel se však zdá, že dokáže točit filmy pouze o jednom tématu a to už začíná být poněkud vyprchané. Ostatně snímků o společenském dnu vzniká ročně celá řada, takže The Florida Project působí spíše jako jeden z davu, byť mu nelze upřít trefně ironickou metaforu zmařených snů hned vedle sídla na jejich výrobu.


Zmenšování

Anna Kopecká hodnotí: Natočil Alexander Payne povedené sci-fi, komedii, katastrofický film nebo romantiku na nedělní odpoledne? To možná netuší ani on sám. Zmenšování se doslova topí ve všemožných žánrech a ačkoliv nastoluje poměrně zajímavé otázky, na žádnou z nich se neobtěžuje odpovědět. Témata jako ekologie, dopad lidského bytí na naši planetu, ale i prachobyčejná láska nebo krize středního věku tak jsou jen nakousnuté. A s časovými posuny v ději působí velmi epizodicky. Zdlouhavá stopáž tomuto podivnému mišmaši všeho (ale ničeho z toho pořádně) pak už jen hází klacky pod nohy.


Lady Bird

Anna Kopecká hodnotí: Greta Gerwig se jako režisérka může s klidem začít měřit s dalšími filmovými velikány. Původem herečka, které se díky jejímu neurotickému projevu přezdívá "Woody Allen v sukni", je ve svém režijní debutu překvapivě jistá. A s poměrně otřepanou tématikou dívčího dospívání pracuje nadmíru vnímavě a nepříliš obvykle, když přerod tvrdohlavé puberťačky sledujeme na pozadí katolické střední školy. Lady Bird svědčí přímočarý a ženský přístup ve vyprávění, ale i odstup od mnohdy příliš umělecky zaměřených indie komedií k vítanému mainstreamu.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek