RECENZE: Clarkson a spol. opět bodují. The Grand Tour je Top Gear s novým palivem

Nejpopulárnější moderátoři oblíbeného automobilového pořadu stanice BBC jsou zpět a skrze streamovací službu Amazonu baví nesmlouvavým humorem, vzájemnými potyčkami i testováním aut, které si nikdy nepořídíte.

...

Déšť je pryč, vítejte v Americe

Amazon moc dobře ví, co od The Grand Tour fanoušci tria Clarkson-Hammond-May chtějí a hned v první epizodě nového seriálu jim to zprostředkoval v plné parádě. Motoristická show začíná s okouzlujícím mixem velkoleposti a patosu. Clarkson sám míří na parkoviště, kde má zaparkovaný sporťák, po cestě se k němu (k jeho radosti) konečně přidávají Hammond a May a opár vteřin později společně se stovkami dalších vozidel míří k openingu svého nového pořadu, jenž uvádí v putovním stanu. „Jsme vlastně jako cikáni, jen za auta platíme pojištění,“ glosuje situaci posléze Clarkson.

Díky uvedení na streamovací službě a nikoli na veřejnoprávním britském médiu si motoristická trojka nemusí brát servítky, což v průběhu pořadu několikrát dokazuje. Zaznívá poněkud silnější mluva, na place se jede i po trase černého humoru, když během pár vteřin umřou hosté Jeremy Renner a Armie Hammer. A hned v úvodu nechybí ani glosování Clarksonova vyhazovu z Top Gearu, kde ho jeho parťáci neváhají spolu s diváky opakovaně podpořit.

Na The Grand Tour je od začátku patrná velmi vřelá atmosféra, když Clarksona a spol. americké publikum přijímá s obřím aplausem a úsměvem na tvářích i přesto, že se britské motohvězdy nebojí z publika dělat jazykové i motoristické křupany.

Dokonale ošetřená show

Jsou to právě nekončící glosy a nesmlouvavé slovní přestřelky, které dělají The Grand Tour opravdu zábavnou show i pro ty, kteří motorovým vozidlům vysloveně neholdují. I na autíčka však dojde a je vidět, že Amazon na pořadu rozhodně nešetřil. Fantastická kamera, perfektní barevné korekce, dokonalý střih a dravé tempo ženou „opravdu nový Top Gear“ kupředu jako splašený vlak.

Centrem epizody je přitom velký test tří sportovní vozidel ze stájí Porsche, McLaren a Ferrari, jehož výsledky jsou upřímně řečeno podružné. Všichni diváci ví, že si na podobná vozítka jen tak nesáhnou a ví to i sami moderátoři. I v tomto případě se tak staví na rychlých slovních výměnách, osobních útocích a Clarksonovu a Hammondovu posměváčství na účet Jamese Maye, jenž je v pořadu tradičně za otloukánka.

Sedmdesátiminutový výlet díky tomu frčí kupředu jako byste sami seděli v kokpitu. A kupodivu se ani jednou nedostane do situace, kdy by začal nudit. Na to mají Clarkson, Hammond i May příliš velké charisma a minimálně v první části až příliš dobrý scénář, který show zaručuje stoprocentní úspěch do budoucna. Tenhle nový americký motor s britskou koňskou silou zkrátka šlape.

Hodnocení: 90 %