KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kultura

Time's Up: Hollywoodské ženy spustily kampaň proti sexuálnímu obtěžování

Více než 300 hereček, scenáristek a režisérek spustilo projekt, který má pomoci v boji se sexuálním obtěžováním ve filmovém průmyslu i mimo něj.

...

Producent Weinstein a režisér Brett Ratner jsou nejznámějšími tvářemi mezi obviněnými muži. FOTO: Getty Images

Oznámení o nové iniciativě nazvané jednoduše Time's Up (Čas vypršel) se poprvé objevilo jako celostránková reklama v deníku New York Times. Jedná se o kampaň, jejímž cílem je sjednotit ženy v zábavním průmyslu i mimo něj v boji proti sexuálnímu obtěžování na pracovišti.

Reakce na #MeToo

Iniciativa je reakcí mimo jiné na aféru s producentem Harvey Weinsteinem, kterého desítky žen obvinily ze sexuálního obtěžování.

Kampaň, která krátce po svém ohlášení získala 13 milionů dolarů z původně plánovaných 15 milionů, má za sebou velkou podporu hollywoodských celebrit. Nechybí mezi nimi například herečky Natalie Portman, Reese Witherspoon, Cate Blanchett, Eva Longoria či Emma Stone. Vybrané peníze mají být použity na legální podporu obětem sexuálního obtěžování na pracovišti.


Mezi 300 celebritami je i herečka Cate Blanchett, (FOTO: AFP)

Projekt má být nápomocný především osobám, které nemají prostředky na to, aby se mohly bránit samy. Jedná se tak především o nižší třídu populace, která pracuje v zemědělství, továrnách, či v restauračním byznysu.

Oficiální dopis, který iniciativa vyslala do světa, říká, že „potíže žen s proražením, kariérním postupem a pouze tím být slyšet, musí skončit.“ Dopis mimo jiné vyzývá ženy k tomu, aby se proti sexuálním útokům bránily, neboť obtěžování u lidí, kteří se proti svým útočníkům nebrání, často nekončí jedinou událostí.


Producent Harvey Weinsteine měl mimo jiné obtěžovat herečku Gwyneth Paltrow.

Nerovnost platů a postavení

V dopise se dále píše o genderové nerovnosti a nerovnosti v oblasti moci, čímž tvůrci naráží na dlouhodobý problém s nerovnými platebními podmínkami a nízkým počtem žen ve vrcholných pozicích.

Time's Up je do velké míry reakcí na loňskou kampaň #MeToo, která ženy po celém světě spojila k oznámení o sexuálních útocích na svou osobu. Mezi říjnem a prosincem loňského roku byl hashtag na sociálních sítích Twitter a Facebook použit ve více než 6 milionech případů.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek