KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

12 příznaků toho, že našemu organismu chybí voda

Čistá voda, životadárná tekutina, osvěžující nápoj. Mnoho z nás jí ale nepije denně dostatečné množství a ochuzuje tak své tělo o životně důležité zdroje. Pokud se na některém z následujících příznaků poznáte, měli byste okamžitě zlepšit svůj pitný režim.

...

1) Pocit sucha v ústech

To je zcela nepochybný důsledek nedostatku vody v organismu. Pokud se s tímto nepříjemným pocitem setkáte, může vám pomoci jakákoli tekutina, ale sladké nápoje poskytují úlevu pouze dočasnou. Čistá voda zvlhčuje sliznici v ústech a krku a vlhkost zachovává po dlouhou dobu.

2) Suchá kůže

I kůže potřebuje hydrataci. Suchá kůže je jedním z nejranějších příznaků dehydratace, která může vést i k mnohem vážnějším problémům. Podchyťte tedy problém včas. Nedostatek vody má za následek nedostatek potu, a tedy schopnost odvádět z těla nečistoty a přebytečný tuk odbouraný během dne. Nejjednodušší způsob, jak tomu zabránit – pít víc vody.

3) Pociťujete nadměrnou žízeň

To není totéž, co sucho v ústech. Každý, kdo se někdy probudil s kocovinou, ten pocit zná. I když pijete, pocit žízně přetrvává. Alkohol totiž dehydratuje vaše tělo a mozek vysílá SOS signály. Je nutné poslouchat své tělo – to vždy ví, co potřebuje.

4) Pocit suchých očí

Jedním z vážných znaků nedostatku vody jsou suché, krví podlité oči (opět si zkuste vzpomenout na poslední kocovinu). Bez potřebného množství vody vaše slzné kanálky vysychají, což může způsobit vážné poškození očí. Pozor si dávejte obzvláště v případě, že nosíte kontaktní čočky.

5) Bolest v kloubech

Naše klouby a meziobratlové ploténky jsou tvořeny z 80% vodou. Ta má za úkol zajistit, aby o sebe kosti při každém pohybu nedrhly, klouby musí být schopné odolávat běhu, nárazům, skákání, pádům.

6) Ať děláte, co děláte, vaše svalová hmota ubývá

Možná tomu nebudete věřit, ale i svaly jsou z velké části tvořeny vodou. Čím méně vody v organismu, tím méně svalů. Pít vodu před, během i po cvičení je důležité také proto, aby se předešlo vzniku zánětů a bolesti spojené s fyzickou námahou.

7) Stonáte dlouho a často

Voda napomáhá odplavovat toxiny z těla. Organismus funguje jako jeden velký stroj odbourávající odpadní produkty vašeho těla. Jenže bez vody nemůže správně fungovat. Při nedostatku vody začnou orgány čerpat vodu z nouzových zdrojů (například z krve), což vede k řadě dalších problémů.

8) Cítíte se unavení a ospalí

Funkcí krve je okysličovat tělo. Jakmile si tělo začne půjčovat vodu z krve, přívod kyslíku do jednotlivých orgánů je zpomalen. Nedostatek kyslíku v orgánech pak přímo vede k pocitu ospalosti a únavy. Každý den se pak cítíme unaveněji a unaveněji. Káva problém řeší pouze krátkodobě, zahání sice symptomy, ale ne příčinu. Raději zapracujte na pitném režimu.

9) Častý pocit hladu

Hlad je převlečená žízeň, říká se. Možná je na tom víc, než tušíte. Dehydratovaný organismus může začít vysílat signály hladu. V noci se probudíte a jste neodolatelně přitahovaní k ledničce? Zkuste se raději pořádně napít.

10) Máte problémy s trávením

Mluvili jsme už o tom, jak je voda důležitá pro zvlhčování sliznice úst. To ale neplatí jen pro ústa, ale i pro celý trávicí trakt. Bez dostatečného příjmu vody se vlhkost a hustota žaludeční sliznice zmenšuje a žaludeční kyseliny tak mohou proniknout k vnitřním orgánům a poškodit je. Projevem je pak to, čemu říkáme „pálení žáhy“ a poruchy trávení.

11) Projevují se u vás známky předčasného stárnutí

Množství vody, kterou je náš organismus schopen udržet, s věkem klesá. Jak stárneme, je proto třeba pít častěji a více.

Ačkoli jsou projevy předčasného stárnutí patrnější na vnějšku, ve skutečnosti je vážnější újma, kterou způsobí vašim vnitřním orgánům.

Je důležité dodržovat pitný režim v průběhu celého života.

12) Přečetli jste článek až do tohoto bodu

Pokud jste článek dočetli až sem, pravděpodobně si myslíte: „Hm, asi nepiju dost vody.“ Vloudila se vám do hlavy taková myšlenka? Pak začněte hned teď a dejte si sklenici vody. Je lepší vypít víc než míň.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek