KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

18 cviků, které vás protáhnou po náročném týdnu

Občasné protáhnutí svalů není důležité jen pro ty, kteří se aktivně věnují sportu, ale i pro ty, kteří pracují za stolem a vedou sedavý životní styl.

...

Španělský trenér vymyslel komplexní systém, který pomůže protáhnout celé těle a nezapomenout na žádnou jeho oblast. Díky názorným obrázkům dokonce uvidíte, jaké konkrétní svaly při cvicích zapojujete.

Důležité: Soustřeďte si při protahování se na svůj dech. Cviky by neměly způsobovat žádnou bolest! Každou pozici držte 10 až 30 sekund.

1. Protáhněte si svaly, které obepínají šíji

Položte dlaně na boky, narovnejte záda a začněte pomalu naklánět hlavu dozadu. Chcete-li, můžete si pomoct rukama. Položte dlaně na čelo a jemně tlačte.


2. Protáhněte si boční svaly na krku pomocí rukou

Provádějte v sedě a s narovnanými zády. Pomáhejte si levou rukou, hlavu naklánějte doleva. Snažte se dotýkat uchem svého ramena. Cvičení opakujte v opačném směru.


3. Poloha dítěte

Postavte se na všechny čtyři a pomalu se snažte odtáhnout zadek dozadu. Čelem se zkuste dotknout země.


4. Poloha velblouda

Sedněte si na paty. Dlaně položte na svá chodidla a zatlačte boky mírně nahoru, aniž byste přitom příliš namáhali spodní část zad.


5. Protáhněte prsní svaly

Postavte se rovně, otočte se ke zdi a položte na ni pravou ruku. S rukou stále položenou na zdi se pomalu odvraťte od zdi. Opakujte s druhou rukou.


6. Protáhněte svaly kolem kyčle

Sedněte si na podlahu a nohy široce roztáhněte. Kolena neohýbejte a nohy nenadzvedávejte z podlahy. Nakloňte se dopředu a dlaně při tom posouvejte po svých nohách směrem ke špičkám.


7. Protáhněte si ramena

Natáhněte paži přes sebe a lehce na ni tlačte, aby se zvýšilo zatížení svalu. Opakujte s druhou rukou.


8. Napínání krku vestoje

Stůjte rovně, nohy u sebe. Boky pomalu klesejte dolů a s pomocí rukou tlačte hlavu dopředu a pokoušejte se dotknout bradou své hrudi.


9. Poloha trojúhelníku

Stůjte rovně, nohy rozkročte na šířku o něco málo větší než je šíře ramen. Paže natáhněte od těla. Špička jedné nohy směřuje dopředu, druhá je otočená o 90° směrem od těla. Položte dlaň na nohu směřující od těla. Záda držte rovně. Druhou paži zdvihněte a současně se naklánějte dolů k vybočené noze.


10. Poloha psa

Postavte se od zdi tak daleko, aby bylo během cvičení vaše tělo v rovnoběžné pozici z podlahou. Zaujměte pozici vyobrazenou níže. Držte záda rovně a poté se mírně prohněte v oblasti hrudi.


11. Protáhněte svaly kolem páteře

Lehněte si. Pravou nohu si přisuňte kolenem k tělu. Levou rukou koleno stiskněte a tlačte směrem k ruce. Druhou ruku nezvedejte ze země. Opakujte s druhou nohou.


12. Protáhněte si boky

Postavte se rovně a nakloňte se na levou stranu. Opakujte s pravou stranou. Do rukou můžete vzít činkovou anebo jakoukoli jinou tyč.


13. Lehké náklony k noze

Stůjte rovně, jednu nohu vysuňte před druhou. Ruce položte na boky a v oblasti kyčle se začněte ohýbat. Vystřídejte nohy a cvičení opakujte.


14. Poloha motýla

Posaďte se, kolena přitáhněte k tělu. Jemně zatlačte rukama na kolena a snažte se je přiblížit podlaze. Aby bylo cvičení namáhavější, přitáhněte si paty blíže k tělu.


15. Protáhněte si hýžďové svaly

Posaďte se na podlahu, záda držte rovně. Pomalu přitahujte nohu kolenem k hrudi a otočte ji s pomocí hýžďových svalů stehnem směrem od těla.


16. Poloha sedící holubice

Sedněte si, pravou ruku natáhněte dozadu a pravou nohu položte na levou nad kolenem. Levou rukou si nohu přidržte za chodidlo. Opakujte s druhou nohou.


17. Protáhněte si svaly zadní části nohou

Sedněte si, nohy natáhněte a držte je u sebe. Nezvedejte nohy z podlahy ani je od sebe neoddělujte. Pomalu se začněte naklánět dopředu a snažte se rukama dotknout chodidel.


18. Protahování nohy v pozici výpadu

Zaujměte pozici výpadu. Jednu nohu natáhněte dopředu a ohněte ji v koleni pod úhlem 90° stupňů. Uchopte za chodidlo druhou nohu a přitahujte si ji směrem k pasu. Nohy poté vystřídejte a cvik opakujte.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek