KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

5 aktivit pro zdraví i štíhlou linii

Slunko a stále ještě teplé počasí nás lákají k pobytu venku. Venku se dá nejen příjemně posedět, pobyt venku si můžeme zpříjemnit pohybovými aktivitami a navíc udělat něco pro své zdraví. 

...

1. Cyklistika

Oblíbenost cyklistiky spočívá nejen v její schopnosti příjemným způsobem spálit nemalé množství kalorií. Při intenzivním šlapání na kole můžete za hodinu spálit až 2000 kJ a navíc výrazně posílíte svaly nohou a hýždí. Cyklistika vám dává skvělou příležitost vyrazit ven z města do přírody.

Zlepšení koordinace pohybů, zvýšení pevnosti kostí a zvýšení fyzické kondice – to jsou další bonusy této oblíbené pohybové aktivity. Fyzická kondice pravidelného cyklisty je srovnatelná s kondicí o deset let mladším jedincem.

 Jelikož jízda na kole nezatěžuje klouby, mohou jí provozovat i obézní jedinci.


2. Běh

Doba, kdy je venku teplo, nikoliv horko, je vhodnou dobou k běhání. Příjemně se vám běží, nemusíte mít starost, že nachladnete, běžíte za světla v brzkých ranních i pozdních večerních hodinách. Na mnoha fotografiích sice vidíte běžce v létě, neexistuje však horší doba k běhání než je léto, pokud zrovna nemáte štěstí na letní dny, které se počasím podobají těm jarním či podzimním.

Běh přírodou má své neopakovatelné kouzlo. Pohyb v kombinaci s krásnou přírodou vám dodají endorfiny a tím i dobrou náladu. Běh dokáže nejen uvolnit napětí, zaviněné stresem a zahnat deprese. Při běhu se prokrví mozek, čímž se zlepší paměť i schopnost koncentrace.

Pokud si oblíbíte tuto pohybovou aktivitu, odměnou vám bude zpomalení procesu stárnutí, posílení srdce, zvýšení vitální kapacity plic. Má rovněž příznivý vliv na tělesnou hmotnost. Chcete-li zhubnout do plavek 3 až 5 kg, je pro vás běh dobrou volbou.

Pokud však patříte mezi obézní jedince, na běh raději zapomeňte. Běh totiž představuje velkou zátěž pro klouby, šlachy a vazy. Navíc vyžaduje určitou míru fyzické kondice, která mnohým obézním jedincům chybí.

V tomto případě je dobrou náhradou běhu svižná chůze. I ta vám pomůže ke zdraví i ke štíhlé linii.


3. Nordic walking

Málokterá pohybová aktivita zapojí do činnosti téměř všechny svaly vašeho těla a současně nebudete padat vyčerpáním. Naopak budete cítit příliv energie. Touto pohybovou aktivitou je nordic walking, nazývaný také „severská chůze“.

Nordic walking zapojí do činnosti celé tělo – ruce, paže, ramena, trup, nohy a dokonce i obličejové svaly. Severská chůze je příjemnou pohybovou aktivitou, která vám dodá endorfiny a spolu s nimi i dobrou náladu. Během chůze se speciálními hůlkami se budete usmívat. Nordic walking je totiž skvělý antistresový prostředek.

Severská chůze vám rozproudí krev, okysličí mozek, podpoří správné držení těla, zvýší vaší fyzickou kondici. Tuto pohybovou aktivitu mohou provozovat aktivní sportovci i lidé s nízkou fyzickou kondicí a dokonce i obézní lidé a lidé s potížemi s klouby, páteří. Nordic walking totiž může prokázat skvělou službu i jako druh rehabilitace.

Navíc je skvělým tréninkem srdce a plic, během chůze se speciálními holemi se počet tepů zvýší o 10 až 15 tepů za minutu. V nordic walking najdete skvělý prostředek pro hubnutí i udržení si štíhlé linie. Během provozování této pohybové aktivity se váš energetický výdej zvýší o 30 až 25 %.

Nordic walking  je skvělá, nenáročná venkovní pohybová aktivita. Potřebujete k ní pouze speciální hole, vhodnou obuv, běžné sportovní oblečení a osvojit si správnou techniku.

4. In-line bruslení

Bruslení není pouze pohybová aktivita pro mrazivé zimní dny. Bruslit se totiž dá i na in-line bruslích. Jedná se o brusle, vybavené kolečky za sebou v řadě. S in-line bruslemi si můžete užít adrenalin i čerstvý vzduch a krásnou přírodu.

Záleží jen na vás, jaký zvolíte terén a rychlost. Díky této možnosti volby můžete provozovat tuto pohybovou aktivitu, aniž byste museli vládnout velkou fyzickou kondicí.

In-line bruslení je na klouby, vazy a šlachy mnohem méně náročnější než běh a současně při něm spálíte nemalé množství kalorií. Zbavíte se stresu, podpoříte kardiovaskulární, respirační a dokonce také imunitní systém. Rovněž můžete od této pohybové aktivity očekávat zvýšení vaší fyzické i psychické kondice a zformování vaší postavy.

In-line bruslení zapojí do činnosti nejen svaly dolních končetin. Jelikož je při této pohybové aktivitě důležité udržovat si pevný střed těla, posilujete rovněž svaly břicha, zad i hýždí. Současně vám výrazně ubudou tukové zásoby.

In-line bruslení totiž patří mezi pohybové aktivity s největším množstvím spálených kalorií. Během hodiny in-line bruslení spálíte zhruba 2000 kJ, pokud si zvolíte náročný terén a budete bruslit s velkou intenzitou, spálíte mnohem více kalorií.

Nevýhodou této pohybové aktivity je zkracování svalů. Tuto nevýhodou vykompenzujete dostatečným rozcvičením a protahovacím cvičením.

Tento efekt můžeme očekávat pouze v případě, že bude při in-line bruslení používat správnou techniku. V opačném případě si naopak uškodíme.

5.  Jízda na koloběžce

Koloběžka nepatří mezi pohybové aktivity vyhrazené pouze dětem. Koloběžka vám může pomoci zformovat vaši postavu. Během jízdy na koloběžce rovnoměrně zatěžujete celé své tělo zapojením do činnosti svalů dolních a horních končetin, břišních i zádových svalů. Toužíte-li po pevné a štíhlé postavě, je koloběžka pro vás správnou volbou.

Pravidelná jízda na koloběžce zlepší techniku vašeho dýchání, což má velký význam pro vaše zdraví. Správná technika dýchání vás totiž může ochránit před mnoha nemocemi a výrazně zvýší vaší fyzickou i psychickou kondici.

Technika dýchání má totiž vliv i na činnost vašeho mozku. Používáte-li správnou techniku dýchání, více se vám okysličí mozek a následně se zlepší paměť, schopnost koncentrace a další činnosti mozku.

Jízda na koloběžce přírodou je velice příjemná, osvěží vás, zbaví vás stresu a dodá vám dobrou náladu. Navíc  šetří klouby, díky tomu se této pohybové aktivitě mohou věnovat i obézní lidé.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek