KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

5 nejčastějších výmluv, které nás nutí necvičit

Často si říkáme, že musíme zhubnout, zpevnit si postavu, do cvičení se nám však mnohdy nechce. Místo, abychom si to přiznali, hledáme spousty výmluv, proč necvičit. Podívejme se na pět nejčastějších z nich.

...

1. Nemám čas

„Nemám čas“, je jedna z nejfrekventovanějších vět a současně jedna z nejčastějších výmluv, která nám brání cvičit. Práce na směny, péče o děti a domácnost vyžadují čas i energii. A na cvičení už čas nezbývá. Opravdu?

Zamysleli jste se někdy nad tím, kolik času strávíte sledováním televize a brouzdáním po internetu? Zkuste si někdy tento čas spočítat a budete překvapeni, o jak velké množství času se jedná.

Přitom cvičení vám zabere denně zhruba půlhodinku času. Není třeba chodit do fitness center, cvičit můžete i doma. Existuje spousta videí, která si můžete doma pustit a podle nich cvičit. Vaše tělo vám poděkuje.


2. Cvičení je drahé

Pravidelné návštěvy fitness centra, posilovny sice může vaše peněženka pocítit, cvičit však můžete i doma. Existuje spousta videí se známými trenéry, podle nichž můžete doma cvičit téměř zdarma. Dokonce si nemusíte pořizovat ani činky, místo nich můžete používat PET láhve naplněné vodou.

Dobrou službu vám rovněž prokáže běh, svižná chůze, nordic walking, jízda na kole, plavání (ovšem pouze za předpokladu, že budete intenzivně plavat, bez zbytečných přestávek).

Někdo si posteskne, že nemá peníze na drahé sportovní oblečení. To však není potřeba. Jdete si zacvičit, nechystáte se na žádný závod, kde byste někoho reprezentovali.

Uvědomte si, že díky pravidelnému cvičení budete vypadat i cítit se lépe a mladší. Stojí za to přemoci se a odhodit tuto a další výmluvy, která vám brání cvičit.

3. Na cvičení už nemám sílu

Další z velmi častých výmluv, které nám brání cvičit, je nedostatek energie. V současné době není mnoho zaměstnání, ze kterých bychom přišli domů fyzicky unavení. Většinou během práce sedíme nebo stojíme a moc pohybu nemáme. Únava je důsledek psychického vytížení, nikoliv fyzického.

Překonejte únavu a začněte cvičit, brzy poznáte, že vás cvičení nabije energií a zlepší vaši náladu. Navíc nebudete mít chuť na spoustu nezdravého jídla, plného kalorií. Víte, že po čtvrt hodince cvičení zmizí vaše únava? Po této době se totiž začínají uvolňovat endorfiny, které vám dodají dobrou náladu, čilost a energii.

Nemálo lidí spojuje únavu s věkem a tvrdí, že cvičení je pouze pro mladé. To je však omyl. I lidé pokročilého věku potřebují pravidelný pohyb, přiměřený jejich zdravotnímu stavu a fyzické kondici.

 Právě pro starší lidi je cvičení nesmírně důležité. Chrání je před různými zdravotními problémy, udržuje je v dobré fyzické i psychické kondici a zajišťuje jim možnost žít aktivně. Pravidelné cvičení totiž brání ztrátě svalové hmoty, které jsou vystaveni lidé v seniorském věku. 


4. Bolí mě záda

Bolest v zádech nám dokáže znepříjemnit život a nezřídka nás donutit, abychom si lehli na gauč. Sice se nám uleví, nevyřešíme však příčinu bolesti. Jednou z nejčastějších příčin bolesti zad je slabý střed těla, způsobený nedostatkem pohybu.

Posilování tohoto středu nám nejen uleví od bolesti, ale vyřeší i její příčinu. Posilování zad a středu těla je nejlepší způsob, jak se trvale zbavit bolestí zad. Ležení a nějaká ta tabletka proti bolesti nám přinesou úlevu, na rozdíl od cvičení na posílení zad a středu těla nás nedokáží trvale zbavit bolestí zad.

5. Při cvičení budu vypadat trapně

Mnozí lidé, kteří bojují s nějakým tím kilem navíc, se stydí cvičit. Stydí se za své neforemné tělo i za svoji nedostatečnou mrštnost. Připadají si nemotorní a tak raději nikam nejdou. Vlastně ani není třeba někam chodit. Cvičit lze totiž i doma.

Doma cvičíte sami a nikdo se na vás nedívá. Postupem času se bude lepšit vaše postava i mrštnost a tím i vaše sebevědomí a už nebudete řešit, že při cvičení na vás není zrovna nejlepší pohled.


Jak překonat výmluvy a začít cvičit

Když se nám do něčeho nechce, mozek začne pracovat na plné obrátky a zásobuje nás spoustou výmluv, proč tu danou činnost nemůžeme dělat. Výjimkou není ani cvičení. Výmluvy překonáte novým přístupem ke cvičení.

Nenechte se odradit tím, že jste někdy v životě začali cvičit, ale brzy jste s tím přestali. Zřejmě vás odradil mylný přístup. Domnívali jste se, že při cvičení musíte trpět, to však rozhodně není dobrá motivace. Není divu, že jste přestali cvičit. Cvičení nemá být utrpení, cvičení má být radost z pohybu, který vás baví. Zvolte si takový druh cvičení a takovou intenzitu, při které budete cítit radost z pohybu.

Nikdy neříkejte „zítra začnu cvičit“, pokud si to totiž budete říkat, budete stále říkat „zítra začnu“ a čas bude plynout a vy nezačnete cvičit nikdy. Začněte ještě dnes. Zanechte vyjednávání sami se sebou a přemýšlením o cvičení.

Začněte cvičit, vyrazte do fitness centra nebo do posilovny nebo si stáhněte video, podle kterého začnete cvičit nebo si jděte zaběhat. Možností je mnoho, je však třeba začít.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek