KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

7 top potravin proti pálení žáhy

Mnozí z nás zažili nepříjemnou pálivou bolest v hrudníku či horní části břicha, která se dostavuje brzy po jídle a kterou známe jako pálení žáhy. Než sáhnete po lécích, podívejte se do kuchyně. Najdete tam osvědčené pomocníky proti pálení žáhy. Kromě známé jedlé sody v ní určitě každý najde aspoň několik z těchto sedmi top potravin, které vás v mžiku zbaví pálení žáhy.

...

1. Kefír

Kefír vzniká kvašením mléka pomocí kefírové kultury, což je společenství zdraví prospěšných bakterií a kvasinek. Má sice kyselou chuť, avšak naše tělo naopak zbavuje kyselosti.

Kefír působí jako přírodní antacidum, snižuje totiž nadměrnou kyselost žaludku, která způsobuje pálení žáhy.

Kromě toho se dokáže vypořádat se škodlivými bakteriemi, viry, kvasinkami a tím udržovat naše střeva i náš imunitní systém ve skvělé kondici.

2. Zázvor

Zázvor nám pomůže nejen proti kašli, nachlazení či bolesti v krku, dokáže také zatočit s pálením žáhy.

Esenciální oleje, vitamíny A, B1, B2, C, E, sodík, hořčík, fosfor, vápník, železo a další látky činí ze zázvoru všestranného pomocníka proti různým zdravotním potížím, včetně pálení žáhy.

Zázvorový čaj vás v chladných dnech nejen zahřeje a osvěží, je také, podobně jako jedlá soda, první pomocí proti pálení žáhy. Na rozdíl od ní však rovněž disponuje celou řadou dalších blahodárných účinků na naše zdraví.

3. Rýže

Rýže je známá svou schopností zpomalovat uvolňování glukózy do krve, což je důvod, proč je často doporučována diabetikům i lidem, kteří chtějí zhubnout. Rychlost uvolňování glukózy do krve má totiž velký vliv na naší tělesnou hmotnost.

Kromě vlákniny, která jí propůjčuje tuto schopnost, je v rýži obsažena spousta zdraví prospěšných látek, vitamínů, minerálů i kvalitních rostlinných bílkovin.

Rýže je dalším přírodním antacidem, prostředkem, který snižuje kyselost žaludku. Půl misky vařené rýže denně vás spolehlivě zbaví pálení žáhy. Látky obsažené v rýži zklidní podrážděné sliznice.

Kromě toho je bez lepku, její prospěšné účinky tak mohou využívat i lidé trpící alergií na lepek a celiakií.

4. Med

Med je známý prostředek proti kašli a nachlazení. Toto přírodní antibiotikum s protizánětlivými účinky nás dokáže zbavit různých bakterií, dokonce si dokáže poradit se zlatým stafylokokem, odolným vůči působení běžných antibiotik.

Med je rovněž osvědčený pomocník proti pálení žáhy. Nejenže zmírní příznaky a utiší pálivou bolest, vytvoří také kolem sliznice jícnu ochranný obal. Tento ochranný obal blokuje působení kyseliny.

Tím léčivé působení medu proti pálení žáhy nekončí. Dextriny v něm obsažené hojí podrážděnou sliznici jícnu.

Chcete-li se zbavit pálení žáhy, vypijte každé ráno nalačno sklenku vody s jednou polévkou lžící medu. Tento nápoj působí také jako účinná první pomoc proti pálení žáhy, podobně, jako jedlá soda.

5. Mrkev

Mrkev má dlouhou tradici v kuchyni i v lidovém léčitelství. Pomůže nám nejen od šerosleposti, osvědčila se také při léčbě zácpy, močových kamenů i pálení žáhy.

Kombinace vitamínů a minerálů, obsažená v mrkvi, je mnohem účinnější než v jakémkoli doplňku stravy.

Přepadne-li vás pálení žáhy, nastrouhejte si najemno mrkev a snězte ji. Najemno nastrouhaná a řádně rozkousaná mrkev zklidní pálicí žáhu. Množství mrkve nemusí být nijak velké, stačí pouze kousek.

6. Brambory

Brambory jsou jedním z nejbohatších zdrojů draslíku, což z nich dělá jednu z top potravin proti pálení žáhy.

Vyšší množství draslíku totiž zvyšuje sílu kontrakce svalů dolního jícnového svěrače, čímž brání vrácení kyseliny ze žaludku do jícnu, a tedy i jejího následku - pálení žáhy.

Dostaví-li se nepříjemné pálení žáhy a nemáte zrovna doma mrkev, uvařte si bramboru.

Podobně působí i další bohatý zdroj draslíku – nesolené a nepražené mandle.

7. Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou oblíbenou potravinou sportovců i vyznavačů zdravého životního stylu. Pražené ovesné vločky s ovocem a medem či oříšky či ovesná kaše jsou často doporučované tipy na zdravou snídani.

Oves patří mezi nejzdravější potraviny. Zlepší vám nejen imunitu a zvýší kondici.

Kvalitní rostlinné bílkoviny a tuky, spousta vitamínů, minerálů, rozpustné vlákniny a beta-glukan podporují regeneraci buněk i obnovu sliznic jícnu, žaludku, střev.

Ovesné vločky vás dokáží zbavit pálení žáhy, ještě účinnější je odvar z nich. Odvar z ovesných vloček působí jako ochranný filtr na sliznice jícnu a tlumí působení žaludečních kyselin.


Autorka: Evžena Janovská

Předchozí článek
Následující článek
Předchozí článek
Následující článek

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek