KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

7 tukožroutských potravin, po kterých zhubnete

Existuje mnoho potravin, po kterých lze zhubnout. Některé potraviny mají však jedinečnou schopnost – zrychlují metabolismus, podporují spalování tuků. Podívejme se na sedm tukožroutských potravin, které vám pomohou zhubnout.

...

1. Brokolice

Brokolice je známá nejen svými protirakovinnými účinky. Vysoký obsah vitamínu C a minerálních látek z ní dělají jednoho z nejvýznamnějších zeleninových tukožroutů. Pro hubnutí má nemalý význam i její vysoký obsah vlákniny.

Chcete-li využít její tukožroutské schopnosti, jezte jí syrovou. Některé látky, podporující spalování tuků, jako je například vitamín C, se totiž varem ničí.

2. Ananas

Chcete-li zhubnout, měli byste jíst pouze menší množství ovoce. To však neplatí o ananasu. Ananas naopak patří mezi tukožroutské potraviny. Není třeba ho sníst mnoho, pocit sytosti se dostaví už po malém kousku tohoto ovoce.

Víte, že enzym bromelin je součástí některých doplňků podporujících hubnutí? Velké množství tohoto enzymu najdete v ananasu a navíc v přírodní formě. Bromelin brzdí ukládání tuku v těle a podporuje jeho spalování. Za zmínku stojí i vysoký obsah vlákniny a dalších prospěšných látek.

Mějme však na paměti, že těmito vlastnostmi disponuje pouze čerstvý ananas. Kompotovaný ananas nám v žádném případě nepomůže ke ztenčení tukových zásob v těle. Naopak podpoří jejich zvýšení. Kompotovaný ananas je totiž doslova plný cukru a nechybí v něm ani chemické konzervanty.

Dobrou volbou není ani sušený ananas. Obsahuje totiž spoustu cukru a to nám k hubnutí rozhodně nepomůže. 

3. Zázvor

Zázvor je nedílnou součástí Japonské kuchyně, kuchyně považované za nejzdravější kuchyni na světě. Naštěstí i u nás si začíná získávat oblibu. A to je dobře. Zázvor totiž patří mezi potraviny, které urychlují spalování tuků.

Kromě schopnosti podpořit činnost metabolismu a tím urychlit spalování tuků, podporuje činnost trávicí soustavy, čímž zlepšuje využití jednotlivých živin. Dokáže ochutit spoustu jídel. Ze zázvoru a citronu lze připravit chutný čaj, rovněž nám může posloužit k ochucení vody.

Zázvor je velice prospěšný nejen na hubnutí. Nelze ho však jíst libovolné množství. Více než 5 g zázvoru denně by mohlo vyvolat pálení žáhy nebo dokonce žaludeční nevolnost či průjem. Naštěstí nás od vyšší konzumace zázvoru odrazuje jeho štiplavá chuť.

4. Citron

Citron je bohatým zdrojem vitamínu C, vitamínu, který patří nejen k silným antioxidantům, což je o něm známé. Méně známá je jeho schopnost naše tělo zbavit tuků. Vitamín C je totiž velice účinným tukožroutem, který urychlí spalování tuků a dokonce podpoří úbytek tuku z již vzniklých tukových zásob.

Citron je skvělou přísadou k ochucení zeleninových salátů i nápojů. Nápoje však nesmí být v žádném případě horké. Vyšší teploty totiž ničí vitamín C.


5. Chilli papričky

Máte rádi pálivá jídla? Pokud ano, na vašem jídelníčku by neměla chybět další tukožroutská potravina – chilli papričky. V kuchyni se velice dobře uplatní, lze jimi ochutit většinu slaných jídel a dokonce i kvalitní hořkou čokoládu.

Najdeme v nich kapsaicin, látku,  která zvyšuje výdej energie, podporuje spalování tuků, sekreci žaludečních šťáv a která je současně zodpovědná za jejich pálivost. 

Pravidelná konzumace chilli papriček nás díky alkaloidu kapsaicinu dokáže zbavit tuku zejména v oblasti pasu a boků. Za zmínku stojí jeho schopnost uvolňovat endorfiny.

Kapsaicin vás dokáže nastartovat před fyzickou aktivitou, dodat dobrou náladu a nakopnout váš metabolismus, bohužel dokáže také pořádně pálit. To je důvod, proč bychom to neměli s konzumací chilli papriček přehánět.


6. Plody moře

Plody moře patří nejen mezi oblíbené pochoutky. Budeme-li se je dopřávat často, naše tukové zásoby se budou ztenčovat. V plodech moře najdeme taurin, látku, která podporuje produkci hormonu štěpícího tuky i funkci žlučových kyselin, které hrají důležitou roli při štěpení tuků.


7.  Skořice

Skořice je nejen tukožrout, rovněž jí lze nazvat „cukrožroutem“.  Podporuje totiž štěpení tuků i sacharidů. Tato běžná přísada v našich kuchyních se hodí zejména do sladkých jídel. Velice dobře si rozumí také s bílým jogurtem a ovocem. Lze jí také přidat do kávy nebo mléka.

Víte, že přidání pouhé ¼ čajové lžičky mleté skořice zrychlí až dvacetinásobně zpracování sacharidů? Navíc zajistí, že vám nebude kolísat hladina glukózy v krvi. To vás uchrání nejen před hladem a následným tloustnutím. Malé množství skořice denně rovněž od vás vzdálí diabetes mellitus 2. typu.

To není vše, co skořice umí. Rozproudí krev, podpoří zažívání. Za zmínku stojí i její antibakteriální, antioxidační a protizánětlivé účinky.


Tip

Tukožroutské potraviny je dobré zkombinovat s tukožroutským nápojem. Tímto nápojem je neslazený zelený čaj. Obsahuje totiž látky, které urychlují spalování tuků. Navíc nás osvěží a podpoří náš imunitní systém.

 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek