KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Jak spát zdravěji a vyhnout se zdravotním problémům?

Lékaři varují, že nevhodné polohy během spánku nám mohou způsobit zdravotní problémy. Nemusíte se však své oblíbené polohy hned vzdávat. Stačí dodržet pár jednoduchých rad.

...

Jak stále spát v naší oblíbené poloze a zůstat zdraví?

Spánek na boku

Vědci zjistili, že mozkomíšní mok odstraňuje z mozku toxiny účinněji, pokud spíme na boku. To jednak snižuje bolesti hlavy, ale funguje i jako prevence proti vzniku Alzheimerovy nebo Parkinsonovy choroby.

Spánek na levém boku pomáhá vypořádat se s pálením žáhy, ale zvyšuje zátěž na játra. Při trávicích potížích doporučují lékaři spát na levém boku. To pomůže zlepšit krevní oběh, uleví žaludu a jícnu.

Abyste udrželi záda ve správné rovné poloze, vsuňte si mezi kolena malý polštářek. To také sníží zátěž na klouby. Pod hlavou mějte velký, objemný a načechraný polštář.

Při potížích s vysokým krevním tlakem a problémy s krevním oběhem se doporučuje spát na pravé straně. To snižuje zátěž na srdce.


Spánek na zádech

Při potížích s páteří a klouby je spánek na zádech nejvhodnější volbou. Tato poloha také zabraňuje vzniku vrásek a pomáhá s pálením žáhy.

Nicméně při potížích s rýmou, chrápáním nebo vysokým krevním tlakem, je to volba nejhorší. Chcete-li se zbavit chrápání, pořiďte si kvalitní, objemný polštář. Vhodné jsou polštáře z paměťové pěny, které pomohou držet horní cesty dýchací ve správné poloze po celou noc.

Při nachlazení se hlen bude během noci hromadit ve vašich dutinách. Vhodné je proto podepřít polštář více polštáři a spát tak s hlavou o něco výš než obvykle. Jen pozor, ať není sklon příliš vysoký – mohl by vás rozbolet krk.

Při bolesti zad a kloubů umístěte malý polštář pod krk, velký a plochý polštář pod kolena a ručník smotaný do role pod pas. Tak zajistíte účinnou oporu pro páteř a umožníte normální průtok krve.


Spánek na břiše

Japonští vědci zjistili, že spánek na břiše napomáhá snižování krevního tlaku a zlepšuje trávení. Také pomáhá proti pálení žáhy a zabraňuje chrápání. Bohužel je to ale nejhorší možná poloha pro naše záda. Páteř je prohnuta v nepřirozené poloze a je na ni vyvíjena nepřiměřená zátěž.

Abyste snížili zatížení dolní části zad, umístěte pod břicho (v pánevní oblasti) malý polštářek. Ochráníte tím páteř před nepřirozeným prohnutím. Polštář pod hlavou by měl být ve stejné výšce jako ten pod pánví (asi 3 cm), což uleví vašemu krku.


Poloha embrya

Spánek na boku, kdy jsou ale kolena přitažená vysoko k bradě. V této poloze se nachází plod uvnitř matčina bříška a spí tak často i malé děti. Někteří lidé tak rádi spí i v dospělosti. V této poloze si připadáme spokojeně a v bezpečí. Bohužel není tato poloha ale zdravá pro naše záda.

Prohnuté tělo omezuje brániční dýchání, což sice zabraňuje chrápání, ale může způsobit mnohem závažnější problémy s dýcháním (například astma).

Dbejte na správné držení končetin a uvolnění hrudníku. Položte mezi nohy objemný polštář a druhý vsuňte mezi lokty. Pod hlavu a krk dejte mírně baculatý, načechraný polštářek, který bude sloužit jako opora krčním obratlům.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek