KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Na zhubnutí a vytvarování postavy stačí jediný cvik!

Pro ty, kteří jsou příliš zaneprázdnění a časově vytížení, máme jednoduchý cvik, s kterým se zbavíte přebytečných kil a udržíte si pevnou postavu. Stačí 4 minuty denně a nepotřebujete ani posilovnu, ani žádné cvičební pomůcky. Vystačíte si s vlastním tělem.

...

O co jde?

Plank je velice efektivní cvik, díky němuž zpevníte celé tělo, primárně je určen na posílení břišních svalů a svalů středu těla, posílíte ale i paže a stehna. Jeho provedení není nijak obtížné, stačí dbát na základní pravidla a poučky. 


Jak provádět cvik správně?

Vaše tělo by mělo tvořit přímku. Hýždě nesmí vyčnívat, záda se nesmí prohýbat. Ruce se ohýbají v loktech pod úhlem 90°. Čím blíže jsou nohy u sebe, tím větší vyvíjíte tlak na trup. Nohy byste proto neměli mít daleko od sebe. Dýchejte pomalu a pravidelně. Správné dýchání vám umožní vydržet déle a zlepší vaše výsledky.

Každý desátý den si dejte od cvičení pauzu. Svaly musí také odpočívat a regenerovat.


Další variace cviku

Plank (nebo také česky prkno) můžete provádět několika způsoby. Vždy ale dbejte na to, abyste drželi záda rovně a neprohýbali se.

Pokud jste začátečníci, začněte s předloktím opřeným o podlahu. Stůjte na špičkách, tělo držte rovně (jako prkno). Pravidelně dýchejte a snažte se vydržet alespoň 4 minuty.

Pokročilí mohou vyzkoušet plank s opíráním se pouze o dlaně. Paže mějte natažené, stůjte na špičkách, tělo držte rovně. Vydržte co nejdéle. Po dvou minutách můžete pomalu klesnout a opřít se o předloktí. Tak zkuste vydržet ještě zbývající 2 minuty.

A pokud si chcete cvičení skutečně ztížit, zkuste z planku přejít k dalším cvikům. Můžete střídat plank na dlaních s plankem na předloktích, můžete střídavě kmitat nataženýma nohama (výborný cvik na hýžďové svaly) anebo provést pár klasických kliků.

Zkusit také můžete plank na jedné ruce. Zvedněte se na jedno předloktí a na jednu špičku nohy. Tělo držte rovně, neprohýbejte se. Pokud budete navíc volnou rukou pohybovat nahoru a dolu (a tím zároveň protáčet trup), jako kdybyste chtěli zpod svého těla něco vylovit a položit si na bok, efektivně a rychle posílíte břišní svalstvo.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek