Ideální je začít svůj životní styl přizpůsobovat těhotenství už 6 měsíců před početím, ale není-li to možné, začněte se připravovat alespoň měsíc předem.

1) Připravujte se společně s partnerem

Zdraví vašeho partnera je při pokoušení se o dítě stejně důležité jako to vaše. K dozrání spermií dochází během 3 měsíců, proto je nejlepší v tomto období minimalizovat negativních faktory (stresu, infekce, špatných návyků).

2) Sledujte svůj cyklus, ale nežijte podle plánu

Nezapomínejte, že nejdůležitější je den před ovulací. Řiďte se ale svými smysly, ne kalendářem. Pokud budete svůj milostný život řídit podle kalendáře, budete nervózní, budete si připadat pod tlakem, a to může snížit šance na úspěch.

3) Přestaňte kouřit a pít alkohol

Každá cigareta, kterou muž za den vykouří, zhorší pohyblivost jeho spermií. Jde-li o ženy, kouření negativně ovlivňuje jejich schopnost ovulace. Navíc kouření v průběhu těhotenství může vést k malformaci plodu. Také doporučujeme snížit příjem kofeinu.


4) Sportujte

Procházky, turistika nebo fitness. Fyzická zátěž posiluje organismus a zlepšuje krevní oběh. Sport zlepší váš zdravotní stav a vaše šance otěhotnět se zvýší. Ale pozor, všeho s mírou. Nadměrná fyzická aktivita může ovlivnit vaši hormonální rovnováhu a ovulaci.

5) Dávejte pozor na vedlejší účinky léků

Jestliže chcete v období přípravy na těhotenství užívat nějaká léčiva, poraďte se nejprve se svým lékařem. Antibiotika, léky proti bolesti a některé další preparáty mohou negativně ovlivňovat plodnost u obou pohlaví.

6) Hlídejte si váhu

Hladina pohlavních hormonů je svázána s tělesnou hmotností. Proto byste si měli udržovat váhu v normě. Dokonce pouhých 10-14% nadváhy snižuje u žen šance na otěhotnění.

Upravte svůj jídelníček. Vybírejte si zdravé potraviny.


7) Partner by se měl vyhýbat koupelím a sauně

Nejvhodnější teplota pro vývoj spermií je 34 až 36 stupňů. Jestliže plánujete otěhotnět, váš muž by si měl dávat pozor na příliš vysoké teploty. Takže žádné horké koupele nebo sauny.

8) Opatrně s kočkami!

Kočky mohou být přenašečkami toxoplazmózy. To je pro těhotné ženy velmi nebezpečné. Nejlepší je omezit styk s kočkami během celé přípravy na těhotenství na minimum.

9) Vyhýbejte se chemikáliím

V rámci možností se vyhýbejte látkám obsahujícím toxiny (náhradním sladidlům) a chemickým látkám (rozpouštědlům a pesticidům). Uvědomte si také, že mnoho čistících přípravků pro domácnost patří mezi toxické látky.

10) Navštivte praktického lékaře nebo stomatologa

Praktik vám pomůže s výběrem vitaminů. Navštívit stomatologa bude užitečné v případě, pokud je zapotřebí nějaké léčby – je lepší vyřešit všechny zdravotní problémy ještě před těhotenstvím.


11) Nestyďte se promluvit si s gynekologem

Někdy je kvůli anatomickým či fyziologickým zvláštnostem ženina těla pro spermie obtížné dostat se do dělohy. Lékař vám v takovém případě může poradit. Někdy postačí prostě jen změna polohy.

12) Věnujte extra pozornost podpoře svého organismu

Nezapomeňte seřídit svou pohlavní soustavu požadovaným způsobem. V tom mohou pomoci některé přípravky, které obnovují rezervy ženského reprodukčního systému a udržují ho v přirozené podobě, čímž zvyšují šance na početí a na narození zdravého dítěte.

Ti, kteří chtějí k těhotenství přistupovat zodpovědně, musí však mít vždy na paměti, že dříve, než začnou užívat jakékoli doplňky stravy nebo lékařské preparáty, musí se o věci poradit s odborníkem.

 

Autor: ZdP