KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Pomůže vám salátová dieta zhubnout do plavek?

Salátová dieta patří mezi oblíbené jídelníčky zejména na jaře a v létě, tedy v období, kdy máme chuť na saláty a další lehká jídla. Kromě toho nám teplé počasí nemilosrdně ukazuje, jak jsme na tom se svou tělesnou váhou. Snažíme se co nejrychleji zhubnout, aby nám to v plavkách a v letním oblečení slušelo. Pomůže nám k tomuto cíli salátová dieta?

...

Co je podstatou salátové diety?

Tento jídelníček je založen na konzumaci různých salátů. Ledový, hlávkový a další saláty jsou bohaté na vitamíny, minerály, vlákninu, vodu, zato velice chudé na kalorie. Vláknina nás zasytí, pomůže nám pročistit tělo a zpomalí vstřebávání živin.

Saláty nás zasytí, nedodají nám však žádné zbytečné kalorie – v tom spočívá princip salátové diety.

Pokud se rozhodnete držet salátovou dietu, připravte se, že saláty a další zelenina bude po několik dní podstatnou součástí vašeho jídelníčku. Při této dietě se doporučuje hodně pít, zapomeňte však na různé sladké limonády i na alkohol.

Povoleny jsou pouze neslazené nekalorické nápoje, jako je voda (můžete jí ochutit šťávou z citronu a lístky čerstvé máty), neperlivé stolní a minerální vody bez příchutí a neslazené čaje.

Při držení této diety vás čeká také dostatečná pravidelná pohybová aktivita, která vám má pomoci zhubnout. Příkladem vhodné pohybové aktivity je aerobik, cyklistika, svižná chůze, běh, tanec nebo jakákoli jiná aerobní pohybová aktivita, která vás bude bavit.

Co jíst a co naopak nejíst při salátové dietě

Základem jídelníčku při salátové dietě nemusí být hlávkový, ledový nebo jiný salát, může jím být jakákoli zelenina (nejen listová, jako je například špenát, rukola), ze které připravíme chutný salát.

Kromě salátů je povoleno i větší množství libového masa a ryb. Menší množství rostlinného oleje, menší množství celozrnných těstovin, pohanky, rýže a dalších obilných zrn, luštěnin, ořechů, semínek, ovoce i malé množství pečiva, vejce a sýrů s nižším obsahem tuku, toto vše ale slouží pouze jako doplněk stravy, nikoliv jako její středobod.


Večer je vhodné jíst saláty připravené z vařené či dušené zeleniny, větší množství syrových zeleninových salátů vás totiž může mírně nadýmat, a tak je lepší způsoby přípravy střídat.

Povoleno je také menší množství jogurtu nebo zakysané smetany s nižším obsahem tuku.

Tučná a sladká jídla naopak do jídelníčku salátové diety nepatří, stejně tak alkohol a slazené nápoje. Dokonce je doporučováno omezit i pití kávy.

Jak bude vypadat váš jídelníček při salátové dietě?

K snídani si můžete dát volské oko, hlávkový salát a malé množství (zhruba 50 g) pečiva. Dopoledne můžete posvačit špenátové listy nebo listy rukoly s několika vlašskými ořechy. K obědu si můžete dopřát grilovanou rybu s menším množstvím vařené pohanky a naopak s hojným množstvím zeleninového salátu nebo syrové zeleniny.

Odpoledne si na svačinu dáte okurkový salát a k večeři vás čeká pečený králík s mixovanou kaší z vařené kořenové zeleniny. K pití si můžete dát neslazený pravý nebo bylinkový čaj, obyčejnou vodu či neochucené stolní a minerální vody.

Salátová dieta a hubnutí

Salátová dieta vám slibuje při jejím správném dodržování a rozumné skladbě jídelníčku zhubnout zhruba 2 kg týdně. K tomuto cíli vám má pomoci strava plná vitamínů, minerálů a vlákniny, která obsahuje malé množství kalorií. Tuto dietu má smysl držet na jaře a v létě, tedy v době, kdy nám příroda nabízí spoustu čerstvé a chutné zeleniny.

Na nedostatek bílkovin si nemůžete stěžovat, množství libového masa a ryb není totiž nijak omezeno. Pokud budete svému tělu delší dobu dodávat větší množství libového masa a ryb, vaše ledviny i játra budou nadměrně zatěžovány díky nadbytku bílkovin.

Nejste-li zvyklí na vyšší množství vlákniny, počítejte při držení této diety s nadýmáním a dalšími trávicími potížemi.


Na salátech i další zelenině si pochutnáte, stejně jako na libovém mase, rybách a dalších dietně upravených potravinách, které salátová dieta doporučuje. Čekáte-li však příliv energie, můžete být zklamáni. Vaše tělo totiž během držení salátové diety dostane jen málo tuků a sacharidů, hlavních zdrojů energie pro lidský organismus.

Tento nedostatek se může projevit únavou, rozmrzelostí, změnou nálad i neodolatelnou chutí na sladké. I proto by tento jídelníček měl být konzumován pouze krátkodobě.

Salátová dieta vás nevede ke změně stravovacích návyků. Pokud jí držíte s cílem zatnout zuby a co nejdříve zhubnout, po návratu k vašemu původnímu způsobu stravování vás čeká jistý jo-jo efekt.

Chcete-li si však pročistit tělo a zbavit ho škodlivých odpadních látek i nadbytečné vody, vyzkoušejte na jeden až pět dní tento způsob stravy.

Salátová dieta není redukční dietou, sama o sobě vám nezaručí štíhlou linii ani její udržení, je však vhodná jako jedna z metod detoxikace. Potřebujete-li shodit 3 kg nebo nedaří-li se vám zhubnout díky nadbytku vody v těle, určitě ji vyzkoušejte.

Rovněž jí lze použít jako způsob detoxikace před plánovaným hubnutím.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek