KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Potraviny, které urychlují náš metabolismus

Metabolismus každého z nás funguje svým vlastním tempem. Jedna věc je nám všem ale společná: Pokud máme dostatek spánku, fyzické aktivity, pokud dodržujeme pitný režim a pravidelně jíme, metabolismus se urychluje, jsme zdravější a udržujeme si ideální váhu. Dnes se zaměříme na potraviny, které mají přímý vliv na náš metabolismus a mohou ho pomoci ještě více urychlit. Tyhle potraviny jsou zdravé a pomohou vám rychleji zhubnout.

...

Feferonky

Mnohé studie dokázaly, že konzumace feferonek urychluje metabolismus o minimálně 25%. Je to způsobené tím, že ostrá chuť feferonek vede k většímu pocení než je obvyklé. Pocení je spojené s kapsaicinem, látkou, která způsobuje pálivou chuť a ovlivňuje receptory bolesti v našem těle. Látka urychluje krevní oběh a metabolismus, nutí vaše tělo spalovat tuky rychleji.


Ovesné vločky nebo hnědá rýže

Není náhoda, že mnoho směsí označovaných jako „zdravá strava“ obsahuje tolik obilovin a cereálií. Celá zrna: pšenice, oves, rýže, kukuřice, ta všechna obsahují množství živin a složitých sacharidů, které urychlují metabolismus a snižují hladinu inzulinu v naší krvi.

Nezapomínejte ale na to, že nízká hladina inzulinu je pro tělo stejně špatná jako příliš vysoká hladina! Proto to nepřehánějte ani se zdravou stravou.


Brokolice

Brokolice je významný zdroj vápníku, ale její konzumace má i další výhody. Tou největší je, že urychluje náš metabolismus. Navíc obsahuje řadu užitečných vitaminů: C, K, vitamin A a kyselinu listovou označovanou někdy jako vitamin B9. Navíc je významným zdrojem vlákniny a antioxidantů.

Nemusíte se brokolicí přímo přejídat. Stačí si dát sousto denně. Je to rozhodně jedna z nejlepších detoxikačních potravin, které můžete zařadit do svého jídelníčku.


Červené fazole

Jedna z neúčinnějších potravin, pokud jde o to urychlit metabolismus. Obsahují totiž nestravitelný škrob, který projde celým trávicím traktem a „pročistí“ ho.

Fazole navíc obsahují velké množství vlákniny, takže vám pocit sytosti vydrží po dlouhou dobu.

Konzumovat fazole se jistě vyplatí i z dalších zdravotních hledisek. Například obsahují zinek a vitaminy skupiny B, ovlivňují produkci testosteronu, který je důležitý pro tvorbu svalové tkáně jak u mužů, tak i u žen.


Kafe a zelený čaj

Kromě toho, že oba nápoje urychlují metabolismus, jsou i dobrým zdrojem antioxidantů, pomáhají snížit hladinu cukru v krvi a spálit více tuku.

Vybírejte ale kvalitní kávy a čaje a pijte je pouze s mírou!


depositphotos

Jablka a hrušky

Pokud se snažíte zhubnout, sáhněte po jablkách a hruškách. Nejenže obsahují málo kalorií, ale dokonce účinně urychlují metabolismus vašeho těla.

Jak prokázala studie univerzity v Riu de Janeiru, ženy, které během diety konzumovaly jablka a hrušky, zhubly více kilo než ty, které je nekonzumovaly.


Koření

Černý pepř, hořčice, česnek, zázvor – všechna tato koření urychlují metabolismus. Je prokázáno, že lidé, kteří silně koření svá jídla, spálí za den více kalorií (až 100 kalorií denně), aniž by museli vyvíjet jakoukoli fyzickou aktivitu.


Citrusové plody

Pomeranče, grapefruity nebo citrony. I tyhle plody pomáhají spalovat tuk a urychlují metabolismus. Navíc obsahují nezanedbatelné množství vitaminu C, který napomáhá regulovat hladinu inzulinu v krvi. Právě proto jsou citrusy tak často součástí dietní nebo zdravé výživy.


Omega-3 mastné kyseliny

Najdete je v rybách, oříšcích, semíncích anebo třeba ve lněném oleji. Tyto potraviny snižují produkci hormonu leptinu a tím přispívají k urychlují metabolismu a snižování tělesné hmotnosti.


ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek