KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Potraviny, které vám pomůžou shodit přebytečná kila

Každý člověk, který někdy v životě držel dietu, zná to prosté pravidlo: jestli chceš zhubnout, musíš pravidelně jíst. Po některých jídlech se rychle přibírá, ale jsou i taková jídla, po kterých se naopak hubne.

...

Pro ty, kteří se rozhodli shodit, jsme připravili seznam potravin, které jim v jejich úsilí pomůžou. Ale pozor, i tady platí, že s ničím se to nesmí přehánět.

1) Tuňák

Energetická hodnota: 184 kcal/100 g

Tuňák obsahuje málo tuku, ale zato hodně bílkovin a téměř všechny aminokyseliny, které jsou nezbytné pro život. Díky nízkému obsahu sacharidů přispívá tuňák k rychlému hubnutí (čím více jednoduchých sacharidů, tím více tuků se v těle ukládá).

Zahrnutí ryb do svého jídelníčku rovněž pomůže zlepšit váš metabolismus.

2) Grapefruit

Energetická hodnota: 42 kcal/100 g

Grapefruit obsahuje zvláštní látku – narigin. Tato látka dodává ovoci hořkou chuť a urychluje metabolismus, což vede ke snižování hmotnosti.

3) Žampiony

Energetická hodnota: 27,4 kcal/100 g

Co do počtu aminokyselin na tom houby nejsou o nic hůř než maso, ale zároveň mají o mnoho méně kalorií. Ale pozor: přednost dávejte menším, mladším houbám, kloboukům, ne nožičkám (ty mají méně živin), a krájejte na jemno.

4) Řepa

Energetická hodnota: 43 kcal/100 g

Řepa obsahuje rekordní množství aminokyseliny zvané trimethylglycin (TMG). Tato látka oxiduje tukové buňky, ty se ztenčují a přestávají být vyživovány. TMG navíc aktivuje metabolické procesy v organismu a urychluje výměnu látek. Ale ani to ještě není vše. Nejenže řepa pomáhá shodit přebytečná kila, ale zároveň znemožňuje v budoucnu je opět nabrat. Blokuje totiž tvorbu tukových buněk.

5) Avokádo

Energetická hodnota: 160 kcal/100 g

Avokádo obsahuje málo sacharidů, ale má poměrně vysokou energetickou hodnotu. Pocit sytosti po jednom plodu je úžasný, takže je možné „ušetřit“ na obědě. Je snadno stravitelné a výživné.

6) Dýně

Energetická hodnota: 26 kcal/100 g

V dýni je vysoce obsažen vitamin T, který přispívá k rychlému trávení. Pozornost věnujte dýňovým semínkám. Ty jsou skutečnou zásobárnou hořčíku a proteinů a výborným pomocníkem pro ty, kteří trpí nespavostí.

7) Sušené švestky

Energetická hodnota 240 kcal/100 g

Pouhých pět sušených kousků tohoto plodu pokryje až 13 % všech potřeb organismu. Švestky zlepšují proces trávení a tím napomáhají v boji proti nadbytečným kilogramům.

8) Zázvor

Energetická hodnota: 80 kcal/100 g

Základní význam zázvoru pro ty, kteří se snaží hubnout, spočívá v jeho schopnosti zvýšit tělesnou teplotu a urychlit výměnu látek v organismu. Je to dáno obsahem gingerolu.


Autor: ZdP

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek