KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

SM systém - cvičení, které vám narovná záda

Bolest zad je důvěrně známá mnohým z nás. Její příčinou nejčastěji bývá nesprávné držení těla, ochabnutí zádových a břišních svalů. SM systém je cvičení, které  si dokáže poradit nejen s těmito problémy.

...

Co je SM systém

Pod názvem SM systém (stabilizační a mobilizační systém) se skrývá jedinečná a velice účinná sestava cviků s pružným lanem. Cílem této metody je regenerace meziobratlových plotének celé páteře.

Přestože se SM systém věnuje především páteři, během cvičení je v činnosti celý pohybový aparát i různé svalové skupiny, včetně šikmých svalů břišních.

SM systém se dokonale postará o váš pohybový aparát, zlepší držení těla i funkci vnitřních orgánů a celkově zpevní tělo. Lze ho cvičit i pro krásnou, pevnou postavu. Dobrou službu prokáže také sportovcům jako kondiční cvičení.

Autorem této jedinečné metody je MUDr. Richard Smíšek. SM systém je během své třicetileté existence důkladně prověřen jako rehabilitační i jako preventivní a kondiční cvičení.

Co dělá SM systém tak účinným

Tajemství účinnosti této metody spočívá v zapojení do činnosti takzvaných spirál a vertikál.

Svalové skupiny tvořící svalové spirály stabilizují pohyb, vytvářejí v těle sílu orientovanou vzhůru a posilují břišní svaly. Svalům, tvořícím svalové vertikály vděčíme za vzpřímenou polohu a za stabilizaci v klidovém stavu.

Zapojení těchto svalových skupin do činnosti během cvičení nás zbavuje bolesti zad a zlepšuje držení těla. Častou příčinou bolesti zad je zvýšené napětí svalů, tvořících vertikální spirály.

Během cvičení jsou obratle roztahovány od sebe spirálními svalovými řetězci a páteř je současně protahována směrem vzhůru. Díky tomuto efektu nás SM systém zbavuje bolestí zad.


Většina cviků SM systému vyrovnává páteř do středové linie a současně jí protahuje směrem vzhůru. Díky tomuto efektu dojde k rovnoměrnému rozdělení pohybu na jednotlivé segmenty páteře a velké klouby.    

Přestože se v SM systému používá pružné lano, v žádném případě se nejedná o cvičení s gumou. Pružné lano během provádění cviků SM systému funguje jako prodloužení svalových vláken.

Kdo může cvičit SM systém?

SM systém lze cvičit v každém věku. Mohou ho cvičit sportovci i jedinci, jejichž fyzická kondice není nic moc. SM systém je vhodný pro jedince s bolestmi zad i pro ty, kteří chtějí této bolesti předejít.

Pokud vás trápí bolest zad, plotének či patříte k jedincům se skoliózou, SM systém je pro vás ideálním cvičením.

Sportovci používají SM systém jako cvičení, které jim kompenzuje jednostranné zatížení při sportu, kterému se věnují nebo jako doplněk ke své sportovní činnosti.

Toto cvičení může prokázat dobrou službu i těhotným ženám. Pomáhá totiž posilovat břišní, hýžďové svaly i svaly pánevního dna. Pokud chcete mít pevnou postavu, SM systém je dobrou volbou.

S čím vám pomůže SM systém

SM systém vám může pomoci s mnoha problémy v oblasti páteře. Jedná se například o bolesti zad, hlavy, krční páteře, vadné držení těla, skolióza,  zatuhlé a zkrácené svaly, ploché nohy a spadlá nožní klenba, vyhřezlé ploténky.

SM systém vám může posloužit jako doplněk k vaší pohybové aktivitě. Rovněž vám pomůže k pevné postavě.

Co budete potřebovat ke cvičení SM systému

Rozhodnete-li se vyzkoušet SM systém, budete potřebovat především elastické lano, podložku (pokud nebudete cvičit na koberci) a pohodlné sportovní oblečení. To je všechno. SM systém se cvičí v ponožkách.  Cvičení je časově nenáročné, stačí si denně najít 10 minut ráno a 10 minut večer.

Pokud nevíte, jak cvičit, je dobré jít nejprve na pár lekcí k některému z certifikovaných trenérů. Bohužel existují trenéři, jejichž vzdělání tvoří pouze jedno či dvoudenní kurz. To je příliš málo.

Poté, co se důkladně seznámíte s tímto jedinečným cvičením, můžete začít cvičit doma. Cvičení doma vám sice uspoří čas, bohužel vám nebude moci nikdo opravit vaše případné chyby. To je důvod, proč je třeba se nejprve s ním důkladně seznámit.


 Co vás čeká na lekci SM systému

Jako u každého cvičení vás čeká nejprve rozcvičení, teprve potom následuje vlastní cvičení. Budete cvičit s elastickým lanem ve stoje, v sedu a dokonce i v kleku. 

Zpočátku budete procvičovat správné držení těla a osové postavení páteře pomocí symetrických cviků. Potom se přidává stoj na jedné noze, asymetrické cviky a rotace. 

Příklady cviků

SM systém disponuje spoustou cviků, jeho základem je 11 základních a 120 pokročilých cviků.

Můžete provozovat například cvik, kdy stojíte vzpřímeně čelem k lanu. Z tohoto postoje ohýbáte plynule hlavu a hrudní páteř, přičemž nepředkláníte celý trup. Břicho, hlavu a ramena máte uvolněné. S nádechem protahujete zádové svaly a zadní stranu hrudníku. S výdechem přitáhnete proti odporu lana lokty k tělu, přičemž vaše dlaně budou rozevřené vzhůru.

Při dalším cviku stojíte opět vzpřímeně, tentokrát zády k lanu. Během nádechu ohýbáte hlavu, hrudní páteř a zabalíte lokty. Při výdechu přitáhnete lokty k pasu, vytočíte předloktí zevně a držíte břišní svaly.

Opět stojíte vzpřímeně, tentokrát zády k lanu, v nádechu máte pevné břicho a paže, vaše ramena jsou zatažená od uší dolů. Za plynulého, pomalého výdechu vtahujte břicho dovnitř a současně postupně ohýbáte hlavu a hrudní páteř. Vaše paže se obloukovitě pohybují vpřed a dolů, na konci výdechu se dostanou do základního postoje. 

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek