KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Vytvarujte své tělo pomocí kalanetiky!

Chcete si vytvarovat tělo a přitom se příliš nenadřít? Vyzkoušejte kalanetiku! Vyhradíte-li si alespoň dvacet minut denně na toto cvičení, čeká vás milé překvapení. Výsledky cvičení budou patrné již po dvou týdnech  

...

Kalanetika není jen protahování

Pod pojmem kalanetika si obvykle představíme cvičení na protažení těla. To je jeden z důvodů, proč je v současnosti zastíněná jinými druhy pohybových aktivit. Kalanetika nám však může nabídnout mnohem více než protažení těla.

Jejím principem je posilování ve statických polohách, přičemž každý jednotlivý cvik je složen z malých, plynulých, mnohokrát se opakujících jednoduchých pohybů. Důraz je kladen na přesné provedení jednotlivých cviků.

Během cvičení se svaly stahují a současně protahují, čímž se zvyšuje síla i pružnost. Tajemství účinnosti kalanetiky spočívá v zapojení všech svalových skupin do činnosti během cvičení.

Kalanetika – skvělý prostředek nejen pro pevnou a štíhlou postavu

Chcete-li získat pevnou a štíhlou postavu, kalanetika je správnou volbou. Máte problematické partie, na které se chcete zaměřit? Vsaďte na kalanetiku. Jelikož jsou během jejího provádění zapojeny do činnosti všechny svalové skupiny, dojde ke zpevnění a vytvarování i vašich problematických partií.


Kalanetika vám zaručí pevnou a štíhlou postavu bez velké dřiny. Navíc vás naučí vnímat své vlastní tělo, zvýší vaši sílu, pružnost, zlepší vaší kondici a dodá vám energii i dobrou náladu.

Krása postavy nespočívá pouze v její pevnosti a štíhlosti. Její nedílnou součástí je rovněž správné držení těla. Pomalé, plynulé pohyby, stálé protahování a stahování svalů vyrovná vaše případné svalové dysbalance a udrží vaše tělo ve správném postoji.

Jedinečná technika kalanetiky vás naučí ovládat své tělo i v době, kdy zrovna necvičíte.

Co vás čeká na lekci kalanetiky?

Rozhodnete-li se pro kalanetiku, připravte se na klidné a pomalé cvičení, během něhož nebude chybět příjemná relaxační hudba.

Lekce kalanetiky se dá rozdělit do tří fází. První fáze je fází zahřátí. Tato fáze spočívá v kmitání, uvolnění krční páteře a protahování celého těla. Po ní následuje nejdelší fáze, kterou je samotné cvičení, během něhož si protáhnete a posílíte svaly celého těla.

Za doprovodu příjemné hudby pomalu, plynule a hlavně precizně provádíte jednotlivé cviky, které několikrát opakujete. Kolik je cviků? Bezpočet. Každý z nich je zaměřený na posílení různých svalových skupin. Například cviky pro zpevnění a posílení břišních svalů se neomezují nejen na známé sedy-lehy. Po klidném procvičování všech svalů následuje poslední fáze, která je zaměřená na protažení všech svalů a na správné dýchání.

Příklady některých cviků kalanetiky

Kalanetika obsahuje spoustu cviků, známých i méně známých. Mají však jedno společné -jsou jednoduché, provádějí se pomalu, plynule a precizně. Uvádím příklad některých cviků.


Na procvičení svalů stehen a zadečku je velice účinný cvik, během něhož ležíte na zádech, nohy máte ve zvýšené poloze a pomalu zvedáte pánev. Zůstanete-li ve stejné poloze, dáte si ruce za hlavu a zvedáte se, jako při provádění sklapovaček, posilujete břišní svaly.

Ve stejné poloze si procvičíte i svaly podbřišku. Nechte ruce za hlavou a zvedejte pouze nohy, tak, aby po celou dobu provádění cviku zůstaly ve vzduchu. Jednotlivá cvičení opakujte patnáctkrát po deseti sadách.

Chcete-li se zaměřit na procvičování boků, klekněte si na kolena, zvedněte ruku do strany a během jejího zvedání si sedněte na opačnou stranu, než je ruka, kterou natahujete. Kromě boků posílíte také svaly na bočních stranách břicha. Cvik opakujte patnáctkrát v pěti sadách.

Co budete potřebovat pro lekce kalanetiky

Vybavení na kalanetiku není nijak náročné. Potřebujete pouze pohodlné, volnější oblečení a láhev vody. S botami si nemusíte dělat žádné starosti, můžete cvičit v lehkých balerínách, v ponožkách nebo dokonce naboso. 

Na lekcích kalaneitky budete potřebovat také cvičební podložku. Pokud jí nemáte, instruktoři vám jí zapůjčí. Cviky lze obohatit i cvičením s různými overbally.

Kdo může cvičit kalanetiku?

Kalanetika je cvičení pro každého, bez rozdílu věku i pohlaví. Dokonce jí mohou cvičit i těhotné. Pro ně je však optimální navštěvovat lekce kalanetiky, zaměřené na cviky pro těhotné.


Jelikož kalanetika šetří klouby, neobsahuje poskoky ani náročnou choreografii, mohou jí cvičit i obézní jedinci i jedinci s nízkou fyzickou kondicí. U kalanetiky není totiž třeba cvičit ve stejném tempu jako ostatní cvičenci. Cviky jsou velice jednoduché, zvládne je i začátečník.

Kde cvičit kalanetiku?

Kalanetiku můžete cvičit nejen v tělocvičně, můžete jí cvičit i doma. Na trhu jsou dostání různá DVD s kalanetikou. Pokud ji však cvičíte poprvé, je dobré si zajít na pár lekcí, které vedou zkušené cvičitelky. Ty\ vás na rozdíl od DVD opraví, budete-li provádět nějaký cvik nepřesně.

Tip

Některé jednoduché cviky můžete cvičit i během sezení v kanceláři, aniž by si toho někdo všimnul. Můžete zkusit například zlehka stahovat a protahovat hýždě a břicho. Je to jednoduché a účinné.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek