KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Vyzkoušejte bikinovou dietu!

Potřebujete zhubnout do plavek? Není třeba to odkládat na příští léto, zhubnout do plavek můžete ještě letos. Vyzkoušejte bikinovou dietu, díky níž budete mít za pouhé dva týdny lepší postavu, a to bez jakýchkoliv nesmyslných přípravků či chemie.

...

Co je podstatou bikinové diety?

Někdy se mylně za bikinovou dietu označuje dieta holywoodské herečky Victorie Principal. Dietu této celebrity však raději nezkoušejte, pokud se nechcete dočkat jo-jo efektu a nemá-li být hlad vaším nerozlučným společníkem.

Při bikinové dietě, jejímiž autorkami jsou zakladatelky mexických lázní Amsala, Melissa Perlman a Erica Grafy, hlady trpět nebudete. Jedná se o komplexní plán, zahrnující zdravou stravu, cvičení a motivační i relaxační techniky.

Podle autorek této diety má být každý den zakončen péči o tělo, jako je koupel či masáž.

Kombinace zdravé stravy (bez konzervantů, zvýrazňovačů barvy, chuti a dalších chemických přídatných látek) s vhodným cvičením nastartuje metabolismus a vaše kila půjdou dolů.

Pomocí této diety se vám za dva týdny zpevní postava a zhubnete 3 až 5 kg. Díky kombinaci zdravé stravy, dostatku pohybu, motivačních a relaxačních technik se budete zároveň během této diety cítit dobře a plní energie.


Přestože je bikinová dieta jednou z jednorázových diet, nečeká vás po ní jo-jo efekt. Tato dieta vás totiž na rozdíl od jiných diet vede ke změně životního stylu.

Bikinovou dietu rovněž můžete několikrát opakovat.

Zásady stravovacího plánu bikinové diety

Rozhodnete-li se vyzkoušet bikinovou dietu, budete jíst denně pět až šest menších porcí zdravých jídel. Jedná se zejména o jídla asijské a mexické kuchyně.

Na vašem jídelníčku se kromě zeleniny a ovoce objeví ryby, kuřecí prsa, semínka, oříšky, fazole i celozrnné obiloviny, jako je například rýže. Své místo v bikinové dietě mají také zdravé tuky.

Naopak v bikinové dietě nemají co dělat různé polotovary, instantní potraviny, uzeniny, cukrovinky a další průmyslově zpracované potraviny plné kalorií a chemických přídatných látek.

Při této dietě (a nejen při ní) je doporučováno omezit solení, nadbytek soli totiž zadržuje vodu v těle, čímž brzdí hubnutí. Naopak je doporučováno zpestřit jídelníček bylinkami, zelenými natěmi a kořením.

Podle autorek bikinové diety snídaně nastartuje váš metabolismus, proto je nutné jí nikdy nevynechat. Ke snídani je doporučováno jíst ovoce s jogurtem, müsli nebo celozrnné pečivo s vejcem.


Pocítíte-li hlad, rychle snězte něco malého, například si dejte banán nebo zeleninový salát či lehkou polévku. Hlad totiž zpomaluje metabolismus, čímž se stává brzdou v hubnutí.

Nejezte, co vám nechutná. Jídlo není povinnost ani trest, jídlo je třeba si v klidu vychutnat. Ustavičné počítání kalorií a strach, že sníte něco kaloričtějšího, nemá v bikinové dietě místo.

Stane-li se, že sníte větší porci kaloričtějšího jídla, nic si nevyčítejte. Pokračujte v dodržování stravovacího plánu a kalorie navíc vykompenzujte zvýšeným pohybem.

Autorky bikinové diety dále doporučují servírování jídel na menší talíře. Na menším talíři totiž vypadá menší porce jako docela velká. Mozek ji bere jako velkou porci, která tělu stačí a vyšle signál, že tělo je nasyceno.

Nedílnou součástí stravovacího plánu je výběr vhodných nápojů. Nápoje mají být nekalorické, bez umělých náhradních sladidel. Ve slazených nápojích se totiž skrývá stejně množství kalorií jako ve vydatném jídle.

Jak může vypadat váš jídelníček při bikinové dietě?

Ráno můžete posnídat jahody s jogurtem a několika kousky mandlí, dopoledne se můžete osvěžit kiwi a melounem. K obědu si můžete dopřát tortillu plněnou kousky tresky, žampiony, paprikami, rajčaty, cibulí, ochucenou oreganem a chilli papričkami.

Odpolední svačinu může tvořit zeleninový salát, ochucený semínky. K večeři si pak dáte kuře na kari se zeleninou a hnědou rýží natural.

Zásady cvičebního plánu bikinové diety

Jedním ze základních kamenů bikinové diety je dostatek pohybu, díky němuž spálíte kalorie. U této diety sice cvičíte denně dvě hodiny, to však neznamená, že budete dřít ve fitness centru až do padnutí.

Cvičební plán zahrnuje čtyřicet minut kruhového tréninku, dvacet minut posilování, patnáct minut jógy a hodinu svižné chůze. Kruhové cvičení posílí vaše svaly a podpoří váš metabolismus.


O zpevnění vaší postavy se postará každodenní posilování. Posilují se zejména záda a problematické partie, jako je například břicho.

Chůze vám spolu s kruhovým cvičením pomůže spalovat tuky a tím hubnout. Jste-li milovníky kardia cvičení, můžete jím nahradit chůzi. Pružné tělo a relaxaci vám zase zajistí jóga.

Jako v lázních

Rozhodnete-li se vyzkoušet tuto dietu, budete se cítit jako v lázních. Není třeba nikam jezdit, lázně si můžete kldině vytvořit ve vašem domácím prostředí.

Při této dietě dopřáváte svému tělu zdravou a chutnou stravu, dostatek pohybu a hýčkáte ho koupelemi či masážemi. Nechybí ani ošeření obličeje a pokožky ani různé relaxační techniky. Jako doma se budou v této dietě cítit také milovníci meditace.

Výhody a nevýhody bikinové diety

Bikinová dieta vám pomůže uvědomit si skutečnosti, že hubnutí začíná v hlavě. Vede vás také ke změně myšlení a tím i ke změně životního stylu. Díky ní se stane pohyb každodenní součástí vašeho života. A nejen to, spolu s ním i zdravý způsob stravování.

Navíc vás bikinová dieta naučí zvládat stres jiným způsobem než jen jídlem.

Nevýhodou této diety je časová náročnost. Na cvičení je třeba si vyhradit více než dvě hodiny denně. Nemálo času zabere také příprava jídla, péče o tělo a relaxace.

Přestože se budete během bikinové diety cítit příjemně a plni energie, bude od vás vyžadovat notnou dávku disciplíny a sebekontroly. Avšak výsledky stojí za to.

Vyzkoušíte ještě letos bikinovou dietu? Pokud máte před dovolenou aspoň týden nebo 14 dní času, rozhodně to za to stojí.


Autorka: Evžena Janovská

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek