KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zdravi

Vyzkoušejte detoxikační kúru podle Mačingové!

Jak zbavit své tělo překyselení škodlivin, únavy a nadbytečných kil? Mnozí lidé si kladou tuto otázku a vrhají se na různé detoxikační kúry. Jednou ze známých a oblíbených detoxikačních kúr je detoxikační kúra podle Mačingové, známá také jako dieta podle Mačingové.

...

Kdo je Antónia Mačingová?

Mgr. Antónia Mačingová je autorkou detoxikační kúry podle Mačingové i autorkou bestsellerů „Zhubněte jednou pro vždy“ a „Najezte se do štíhlosti“. K zájmu o zdravý životní styl ji přivedly její zdravotní problémy i zdravotní problémy členů její rodiny. Zkušenosti jí poučily, že pro úspěšné hubnutí je třeba nejprve detoxikovat tělo.

Princip detoxikační kúry podle Mačingové

Detoxikační kúra podle Mačingové je 28denní pevně stanovený jídelníček, přesně rozvržený na každý den. Hlavní součástí jídelníčku jsou potraviny s nízkým glykemickým indexem, vysokým obsahem vlákniny, vitamínů i minerálních látek. Jídla jsou sice pevně rozvržena do tří denních porcí, tedy snídaně, oběd a večeře, velikosti porcí však nejsou nijak přesně určeny.

Na první pohled se může zdát, že hrozí riziko přejídání se, avšak pořadí jídel a skladba stravy je sestavena takovým způsobem, že prakticky není možné se přejíst, i kdybyste chtěli. Pokud se rozhodnete vyzkoušet tuto detoxikační kúru, po dobu 28 dní bude hlavní součástí vašeho jídelníčku zelenina. Už jste se někdy přejedli zeleninou?

Detoxikační kúra podle Mačingové neznamená jíst 28 dní pouze zeleninu, to byste si poškodili zdraví. Součástí jídelníčku této detoxikační kúry je také libové maso, ryby, ovoce, ořechy, jogurt, některé obiloviny, jako je pohanka, jáhly a další potraviny, patřící ke zdravé stravě.

Další zásadou, stejně důležitou, jako je dodržování pevně stanoveného jídelníčku, je denně vypít 3 až 4 litry převařené vody. Pokud se rozhodnete vyzkoušet tuto detoxikační kúru, můžete si dopřát také neslazené čaje. Na alkohol, slazené nápoje, kávu a další kofeinové nápoje zapomeňte. Tyto nápoje jsou při detoxikační kúře podle Mačingové zakázány. Ničily by její účinky.

Proč se tato kúra drží 28 dní? Podle autorky této detoxikační kúry Mgr. Antónie Mačingové je 28 dní doba, kdy probíhá proces revitalizace, obnovy kolagenu v buňce a očista střev. Očista střev je při detoxikaci klíčová.

Tato detoxikační kúra není redukční dietou, přestože jí mnozí lidé takto používají. Je detoxikační kúrou, jejímž cílem je očista těla, nastartování hubnutí a získání zdravých stravovacích návyků. Získání zdravých stravovacích návyků je nezbytné nejen pro hubnutí, ale i pro dlouhodobé udržení výsledné tělesné hmotnosti.

http://img05.deviantart.net/ca7f/i/2008/020/b/a/lemon_water_pitcher_by_matrixstock.jpg

Jak probíhá detoxikační kúry podle Mačingové?

První týden detoxikační kúry je startovací, je zaměřen na doplnění vlákniny, vody a živin do organismu. V tomto týdnu dominují červená řepa, mrkev, fazolové lusky, brokolice, cuketa. Tato zelenina má za úkol pročistit střeva.

Červená řepa i mrkev mají významné místo v detoxikaci. Červená řepa dodá tělu rostlinné bílkoviny, sacharidy, vlákninu, vitamín C, kyselinu listrovou, jablečnou, vinnou, draslík, fosfor, hořčík, jód, kobalt, křemík, mangan, měď, selen, vápník, zinek a železo. Vysoký obsah selenu jí řadí mezi potraviny s vysokým obsahem antioxidačních látek.

Dalším významným antioxidantem je brokolice. Najdeme v ní vitamíny B1, B2, C a E, kyselinu listovou a železo. Mrkev je bohatým zdrojem betakarotenu, provitamínu A. Obsahuje také vitamín C, některé vitamíny skupiny B, železo, vápník, draslík.

cuketě najdeme bílkoviny rostlinného původu, vitamíny A, B1, B2, sacharidy, vlákninu, zinek, vápník, hořčík, fosfor, mangan, draslík a měď. Význam fazolových lusků spočívá zejména ve vysokém obsahu vlákniny a schopnosti snižovat hladinu glukózy v krvi.

V prvním týdnu se kromě výše uvedené zeleniny konzumují také jablka. Jídelníček je doplněn menším množstvím ořechů, rozinek a trochou medu. Snídaně – strouhaná mrkev s jablkem, ořechy a medem je lehká, chutná a dodá tělu energii.

V druhém týdnu se jídelníček stává pestřejším, přidávají se bílkoviny, sacharidy i tuky. Přibývají nejen další druhy zeleniny, jako celer, česnek či kedlubna. Na jídelníčku se objevují bílé jogurty, kysané zelí, kiwi, banány, vejce, bezvaječné těstoviny, hrách a ke konci týdne dokonce i kuřecí maso.

V tomto týdnu je třeba střevům dodat zdraví prospěšné bakterie. Jejich zdroji je jogurt a kysané zelí. Banány jsou bohatým zdrojem složitých sacharidů, vitamínů i minerálů. Kiwi patří díky vysokému obsahu vitamínu C mezi potraviny se silnými antioxidačními účinky.

Třetí týden má za cíl odstranit nezdravé stravovací návyky. V tomto týdnu si Vaše tělo zvyklo na menší porce, což spolu s detoxikačními účinky způsobuje úbytek v centimetrech a konfekčních velikostech. Jídelníček je obohacen o jáhly, pohanku, tresku, tuňáka, kakao, sušené švestky, okurku, nízkotučný sýr, krůtí maso, grahamový či sójový rohlík.

Pokud jste vydrželi držet detoxikační kúru podle Mačingové až do čtvrtého týdne, měli byste vidět plody své snahy v podobě zvýšené fyzické i psychické kondice. Čtvrtý týden nepřináší do jídelníčku nic nového, je pouze opakováním známých receptů.


Je detoxikační kúra podle Mačingové účinná?

Tato detoxikační kúra pročistí vaše tělo a pomůže vám nastartovat hubnutí. Navíc vás vede ke změně stravovacích návyků, k orientaci na zdravý způsob stravování. Očista těla podle této kúry vám přinese mnoho zdravotních benefitů.

Zbaví vás únavy, upraví hladinu glukózy i cholesterolu v krvi a také krevní tlak. Vaše tělo přestane zadržovat vodu, zlepší se také kvalita vaší pokožky, vlasů i nehtů. Další výhodou je, že při této kúře nehladovíte.

Nevýhodou je přesné určení nejen potravin, ale i konkrétních jídel. Tato jídla nemusí každému chutnat a ne každý vydrží stravovat se přesně podle rozpisu této detoxikační kúry celých 28 dní. To představuje časovou náročnost i další problémy. Nemůžete jít například na akce, kde se jí a pije. Mohli byste tam totiž pít pouze neslazený čaj a s velkou pravděpodobností byste se tam dobře necítili.

Tato detoxikační kúra není ani pro alergiky na některé potraviny v jídelníčku, ani pro lidi, kteří nemohou jíst některé potraviny ze zdravotních důvodů. Pokud vám dělá problém sníst větší množství zeleniny, či máte potřebu jíst větší porce jídla, zejména energeticky vydatného, u této detoxikační kúry nevydržíte 28 dní.

I když v některých dnech není v jídelníčku dostatek bílkovin, tuků i složitých sacharidů, tato detoxikační kúra vám nepoškodí zdraví. Zaručuje to pestrost stravy, jednotvárná strava je pouze v prvním týdnu.

Lidé, kteří drží detoxikační kúru podle Mačingové pouze s cílem zbavit se nadbytku kil, mohou být zklamáni. Detoxikační kúra podle Mačingové je totiž jednou z účinných detoxikačních kúr, nikoli redukční dieta.

Jejím cílem je pročistit si tělo a uvědomit si své nesprávné stravovací návyky, změnit je. Tento cíl vám nejen nastartuje úspěšné hubnutí, ale pomůže vám také udržet si výslednou tělesnou hmotnost.

 

Autorka: Evžena Janovská

Foto: Facebook

Předchozí článek
Následující článek
Předchozí článek
Následující článek

Komentáře (6)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek
Už jsem za svůj život vyzkoušla mnoho "diet" a taky řadu hloupostí, které se tvářily, jako že pomohou zhubnout. Nicméně očistná kura paní Mačingové je něco, co mě doslova uchvátilo. Stravuji už se jejím stylem zhruba dva a půl roku, během této doby jsem se stala poloviční, a to prosím na talířích plných jídla, které pomalu nejde sníst. Jen je potřeba uvědomit si, že nelze něco takového držet měsíc dva, a pak se vrátit ke staré stravě, díky které máte kila navíc. Jojo efekt vám je vrátí zpět dvakrát tak rychle, je potřeba upravit trochu přemýšlení a životní styl. Na druhou stranu když si čas od času dopřejete nějakou tu dobrotu, bude vám chutnat 100x víc než kdybyste se tím ládovali každý týden. Další nevýhodou může být fakt, že vám nechutná třeba celer nebo řepa, protože těch si s tímhle stravováním užijete až až. Ale kdo s tím nemá problém a vydrží, tomu můžu z vlastní zkušenosti garantovat, že začne přirozeně hubnout, přestane otékat (pokud otéká), zlepší se mu trávení (úvod může být mimochodem docela krutý, přece jen jsou tam opravdu hromady zeleniny, ale je potřeba si uvědomit, že z těla dostáváte škodliviny a toxiny, které jste si tam tak pracně nastřádali, takže to procházka růžovým sadem být nemůže) a celkově bude mít víc energie a chuti do života. Ne náhodou má Mačingová tolik fanynek (mezi které se sama hrdě řadím, protože mi bez nadsázky upravila životní kurz na ten správný směr :-P).
Souhlasím plně s váma.
Dobrý den, kde je možné získat jídelníček? Děkuji za odpověď.
http://www.macingovadieta.eu/28-denni-kura.php
Paní Mačingová napsala několik knih na toto téma ,které obsahují mimo jiné i jídelníčky a podrobný popis vaření konkrétních jídel.Stojí za to si je koupit.Dozvíte se také jak funguje vaše tělo,kdy tráví,kdy odpočívá,kdy je dobré víc pít a v kolik h méně méně,atd. Také se dozvíte podrobně co vše obsahuje potrava ten určitý den.Co do sebe dostanete v ten den a co to pro vás udělá.Opravdu ty knihy stojí za to.Dozváíte se hodně o fungování těla i potravinách,včetně jídelníčků.Dají se koupit i na netu,stačí napsat jméno autorky.
Dobrý večer, moc děkuji za rady :-)