KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

15 pravidel pro krásné vlasy

Krása je kombinací mnoha věcí, ale zdravé a krásné vlasy jsou jistě jednou z těch, kterých si na vás ostatní všimnou jako první. Každá z nás touží po krásné hřívě. Připravili jsme pro vás 15 rad, jak jí dosáhnout.

...

1)      Vyberte si správný šampon

Při péči o vlasy je velmi důležitá volba šamponu. Vybírejte podle typu vašich vlasů, špatně zvolený produkt může vlasům uškodit.

2)      Nemyjte si vlasy každý den

Přinejmenším není nutné každý den používat šampon. Nelze přesně říci, jak často byste si měla vlasy umývat, záleží na typu vlasů, kvalitě vody a šamponu. Jestliže se vám vlasy rychle mastí, umývejte je jednou za dva dny.

3)      Postupujte při mytí vlasů správně

Za prvé, před samotným umytím si vlasy rozčesejte. Nikdy nenanášejte šampon na zcuchané vlasy. Množství šamponu, který použijete, odvíjejte od délky a hustoty vlasů. Šamponem ale rozhodně neplýtvejte.

Také není nutné šamponovat si vlasy příliš dlouho. Šampon nejprve naneste na kořínky vlasů a vmasírujte jej konečky prstů. Nepoužívejte ale nehty, těmi byste si mohly poškrábat pokožku hlavy. Masírování pokožky při šamponování vlasovým kořínkům prospěje.

4)      Nezapomínejte na zvlhčování a výživu vlasů

Vlasy velmi rychle ztrácí vlhkost, takže je dobré pravidelně používat balzámy a vlasové masky (vybírejte takové, které jsou určeny pro váš typ vlasů). Balzám byste měla aplikovat po celé délce vlasů, ale nevtírat do pokožky hlavy. Nanášejte ho po opláchnutí šamponu nebo současně s šamponem. Masku používejte maximálně jednou týdně.


5)      Dávejte pozor na teplotu vody

Mnoho lidí používá při mytí vlasů příliš horkou vodu. Horkost uvolňuje vlasy a aktivuje funkci mazových žláz. Používejte ideálně teplou nebo vlažnou vodu. Vlažná voda podporuje dobré rozpouštění kožního mazu, odstraní nečistoty a zlepší krevní oběh. Po domytí je dobré zchladit pokožku a vlasy studenou sprchou, která stimuluje vlasové kořínky. Vlasy pak budou lesklejší.

6)      Opatrně s vysoušením vlasů

Vlasy byste neměla hrubě drhnout. Vlasy jemně vysoušejte ručníkem směrem od kořínků ke konečkům. Turban z ručníku není moc dobrý nápad, vlasy tak můžete poškodit. Pokud na vysušení spěcháte, použijte k drhnutí alespoň raději jednoduché bavlněné tričko.

7)      Rozčesávání vlasů

Pokud si budete vlasy česat příliš často a nešetrně, povede to ke křehnutí a roztřepenými. Vlasy rozhodně nečesejte ihned po umytí. Nechte je trochu vyschnout. Poté je můžete jemně rozčísnout prsty. Až pak vezměte do ruky hřeben (s velkými zuby daleko od sebe).

Nikdy nečesejte vlasy rovnou od kořínků až ke konečkům. Vlasy česejte po malých délkách a postupně stoupejte až ke kořínkům.

8)      Vyhýbejte se různým stylingovým elektrickým pomocníkům

Fén, kulma a podobná zařízení odpařují z vašich vlasů vlhkost a vlasy se ve výsledku stávají křehkými a suchými. Pokud na používání trváte, pořiďte si alespoň ochranný sprej na vlasy, který bude chránit vlasy před vysoušením.

9)      Když už fénovat, tak správně

Na mokré vlasy nejprve přiložte ručník a nechte ho promoknout. Teprve pak použijte fén. Fénujte směrem od kořínků ke konečkům a fén přikládejte k vlasům v ostrém úhlu.

Máte-li fén s více nastavitelnými režimy, můžete zpočátku, když jsou vlasy ještě hodně mokré, sušit na maximální teplotu, ale postupně nastavení teploty snižte. Vysoušení dokončete studeným vzduchem.

10)  Jezte zdravě a hodně!

Nevyvážená nebo nepravidelná strava, diety a podvýživa. To vše se odrazí i na kvalitě vašich vlasů. Tělo pak nedostává potřebné živiny, vitaminy a minerální látky, které jsou nezbytné pro růst zdravých a krásných vlasů. Důležitý je i příjem bílkovin.

Neméně důležitý pro růst zdravých vlasů je i zinek. Abyste ho měli dostatek, jezte vejce, mořské plody, květák, ovesné vločky, avokádo nebo švestky. Nezapomínejte ani na příjem železa a vápníku. Tyto látky najdete v luštěninách, rybách, drůbežím mase, játrech, pšenici, pohance nebo oříšcích.


11)  Dbejte o svůj celkový zdravotní stav

Ztráta kvality vlasů může signalizovat například onemocnění trávicího traktu, onemocnění štítné žlázy a různé hormonální poruchy, cukrovku. Může k ní docházet i při dlouhotrvajícím stresu.

Máte-li podezření, obraťte se pro radu na svého lékaře.

12)  Pokrývky hlavy

Kšiltovka nebo klobouk jako ochrana před sluncem, kulich do mrazu a saunovací čepice do sauny. Pokrývka hlavy vždy chrání vaše vlasy před nepříznivými jevy okolí. Ale pozor, pokrývka by neměla způsobovat nepohodlí, nesmí být příliš těsná, to by vlasům naopak uškodilo.

13)  Starejte se o svůj hřeben a kartáč

Kartáč je nutné alespoň jednou do týdne opláchnout pod tekoucí teplou vodou. Občas je také vhodné vyměnit ho za nový.

14)  Zastřihávejte pravidelně konečky

Vlasy je třeba zkracovat alespoň jednou za 2 měsíce. Zbavit se musíte hlavně roztřepených konečků, čímž zamezíte jejich dalšímu třepení a ničení.

15)  Nespěte s rozpuštěnými vlasy

Pokud máte středně dlouhé nebo dlouhé vlasy, je nejlepší splétat je na noc do copu. Vaše vlasy se tak během noci nezamotají a nezcuchají. Ušetří vám to mnoho času při ranním česání a vašim vlasům to prospěje.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek