KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

5 rad pro lepší ranní vstávání

Budík, všude okolo tma a mimo peřinu zima. Ranní vstávání je pro mnohé z nás nefalšovaným peklem a obrovským přemáháním. Vyhrabat se z postele, když vás tělo odmítá poslouchat, žádá si "aspoň ještě 10 minut", může být někdy opravdu téměř nemožné.

...

Vstávání je totiž z velké části otázkou chemie, konkrétně hormonů. Naše probuzení je iniciováno vyplavením vlny hormonů, které se v našem těle začínají tvořit asi 60 až 90 minut před tím, než se probudíme. Díky evoluci samozřejmě máme mechanismy, které nás dokáží uvést do stavu pohotovosti a probudit nás v mžiku oka s tím, že jsme schopni okamžitě fungovat.

Z vlastní zkušenosti však mohu říct, že v běžný pracovní den tyto mechanismy při ranním vstávání často příliš nefungují. Jak si tedy ranní vstávání zpříjemnit a nastavit tak, abychom dokázali pohodlně vstávat i ráno? Zde je 5 zajímavých rad:

1. Budík

Hlavní nepřítel vstávání. Proč? Na onen nepříjemný řinčivý zvuk si zkrátka zvyknout nelze. Proto je často vhodnější zvolit si rozumnější a zejména příjemnější tón. Nemělo by jít o ukolébavku, spíš o pozvolna zesilující se zvuk.

2. Vstávání z postele

Když zaspíte, nemáte na výběr. Za normálních okolností však není vhodné vyskočit z postele a rozeběhnout se do koupelny. Zrovna jste 6-8 hodin v kuse leželi, krevní řečiště je zpomalené, svaly ztuhlé. Pomalé posazení na postel a krátké protažení krku s následným strečinkem celého těla jsou pro tělo ideálním startem do nového dne. Zároveň se tělo prohřeje, krev začne proudit rychleji a vy se snadněji probudíte.

3. Světlo

Vstávání po tmě je velmi nepříjemné zejména proto, že náš mozek nemá příliš velký zájem začít fungovat, když je všude okolo ještě tma. Aby začal produkovat správné látky a umožnil nám fungovat, potřebuje k tomu světlo. Není nutné zapínat ihned po probuzení velké světlo, které vaše oči kompletně oslepí. Malá lampička s nepřímým světlem bohatě postačí.

4. Snídaně

Velmi individuální záležitost, nicméně každý většinou máme po ranním vstávání svou oblíbenou snídani, která nás dokáže nakopnout. Někomu stačí zelený čaj s citronem, někdo dá přednost něčemu vydatnějšímu. Důležité je, že víte, co pro vás funguje.

5. Biorytmus

Možná to znáte. Vstáváte celý týden ráno ve stejnou hodinu, a když se o víkendu těžíte, že se konečně vyspíte do 9 hodin, vzbudíte se opět v 6, jako přes týden. Naše tělo má totiž pravidelný režim velmi rádo a jen tak jej neopustí. Pokud budete vstávat každý den včetně svátků a víkendů vstávat ve stejný čas, stane se vám, že už nebudete k probuzení potřebovat ani ten budík a každý den přijde probuzení ve stejný čas.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek