KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

5 typů výmluv, které často používají lidé mající strach z neúspěchu

Nastavit si potřebné životní cíle může být někdy obtížné. U mnoha lidí vyvolává už jen tato myšlenka úzkost, protože se obávají toho, že nebudou schopni své cíle splnit, což je bude frustrovat. Raději si vymýšlejí plno výmluv, aby se nemuseli o nic snažit. Strach z neúspěchu je zcela zbytečný, naopak bychom měli našich obav využít, učit se z chyb, rozpoznat výzvy a otevřít si tak cestu k úspěchu. Zde je 5 nejčastějších výmluv lidí, kteří se za své obavy snaží schovávat. 

...

1. „Dosáhnout mého cíle by bylo strašně těžké.“

Lidé často říkají hop, dokud ještě ani nepřeskočili. Než aby se vůbec snažili najít v sobě nějakou motivaci, předem to vzdají „protože to nemá smysl.“ Pokud jste přesvědčeni o tom, že nejste schopni dosáhnout svých cílů, dost možná to opravdu nemá smysl. Ale nejdříve to alespoň zkuste, vytvořte si vlastní strategii, plán a zjistěte, co budete muset udělat k překonání problémů, abyste se dostali ke svému cíli blíž.

2. „Obávám se, že všechno nakonec stejně skončí špatně.“

Je to váš cíl, takže je samozřejmé, že byste se měli pokusit uspět. Pokud vám vaše mysl říká, že i když to zkusíte, tak se vám to stejně nepovede, poukazuje na to, že ve skutečnosti máte jenom strach. Dobrou zprávou ale je, že uznat vlastní strach je poměrně dobrou cestou k jeho překonání. Může se pro vás stát výzvou a jeho překonání pak bude velkou odměnou.

3. „Bude mě to stát mnoho úsilí a příprav“

Když si mnozí z nás představí, co všechno by museli udělat pro to, aby něčeho dosáhli a kolik času by to stálo, tak se nakonec raději uchlácholí tím, že to vlastně vůbec nestojí za to. Ale čím více příprav a úsilí je ke splnění daného cíle potřeba, tím smysluplnější a potřebnější tento cíl je. Vyvinout nějaké úsilí proto opravdu má smysl.

4. „Jsem nervózní už jenom z rozhodnutí, kdy přesně mám začít.“

Jedním z nejčastějších důvodů toho, proč nejsme schopni dosáhnout svého cíle, je to, že si nestanovíme přesný harmonogram a jasně ohraničený začátek. Když už je datum stanoveno, vede nás to k odpovědnosti a odstranění otálení. Jenže už jen to stanovení může některé jedince znervózňovat a nakonec se z cíle stane jen pouhá myšlenka, která je někde v nedohlednu. Pokud se však překonáte a datum si ve svém kalendáři opravdu pevně stanovíte, může vás to dostatečně „nakopnout.“

5. „Pokud se budu opravdu hodně snažit a nepodaří se mi to, budu zničený.“

Strach z neúspěchu se často projevuje tak, že se vymlouváme předem. Pesimismus je to nejhorší, co můžeme před započetím plnění cíle pociťovat. Sami sebe nakonec přesvědčíme, že to nemá smysl, že nás to může stát mnoho úsilí pro nic a že je vlastně lepší nechat všechno být tak, jak to je teď. Namísto toho, abyste si představovali, jaký budete mít pocit, když se vám nepodaří cíl splnit, raději si představte, jaký to bude pocit, když se to povede. Pusťte si k tělu trochu optimismu a jděte do toho!

Někdy je fascinující sledovat, kolik energie a úsilí jsou lidé schopni investovat jen proto, aby u jakékoliv výzvy/problému/zádrhelu našli co nejrychleji aspoň jeden pádný důvod, proč "to nepůjde". Možná, že kdyby všechnu tu energii raději investovali opačným směrem, tedy tím, kde "to jde", divili by se, co všechno je možné.


Autor: ElS

Zdroj: Psychology Today

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek