KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

5 užitečných novoročních předsevzetí pro ty, kteří si chtějí zlepšit fyzickou kondici

A je to tu znovu. Téměř polovina ledna za námi a někteří z nás už začínají polevovat ve svých novoročních předsevzetích. Pokud se vaše předsevzetí týkalo zlepšení kondice a pravidelného cvičení, je čas zabrat. Podívejte se na 5 užitečných a jednoduchých rad, díky kterým vás bude cvičení bavit a jeho výsledky motivovat. 

...

1. Překážky odstraňte už předem

Rodina, práce, partneři, neočekávané události - to vše vás může rozptylovat od plnění vašich fitness cílů. To nejlepší, co můžete udělat je, že se pokusíte možné překážky a zádrhele odstranit ještě před tím, než se vůbec objeví.

Pokud například víte, že je pro vás obtížné dostat se do posilovny po práci, pak si vezměte věci na cvičení rovnou sebou, aniž byste si pro ně jezdili domů, kde vás může něco zdržet. Jestliže máte problém najít na cvičení čas, udělejte si přesný tréninkový plán stejně tak, jako si plánujete návštěvy lékaře nebo pracovní schůzky.


2. Neporušte řetězec

Pokud začínáte s nějakým cvičebním zvykem, pak je nejdůležitější, abyste vyvinuli určitou kontinuitu. Například americký komik Jerry Seinfeld se na začátku své kariéry zavázal k tomu, že každý den napíše jeden vtip. Za každý, i když nepovedený vtip, si odškrtl okýnko v kalendáři. To znamenalo, že měl úspěšný den.

Pokud chcete, aby se cvičení stalo vaším každodenním zvykem, pak si vyčleňte denně alespoň 20 minut například na chůzi, zvedání závaží nebo nějaký jiný i třeba jednodušší pohyb.

K tomu si přidejte závazek vypít alespoň 8 sklenic pitné vody denně a sníst 5 porcí zeleniny. Zkuste pak udržet co nejdelší řetězec odškrtnutých úkolů bez přerušení a soutěžte sami se sebou.


3. Dlouhodobá výzva

Dlouhodobá výzva je jednou z největších motivací, kterou si můžete stanovit. Tato výzva se týká vašeho celkového zdravotního stavu i kondice, nikoliv jen počtu shozených kil nebo nabraných svalů.

Na začátku si musíte jasně vymezit, co je vaším cílem. Dlouhodobá výzva zabrání tomu, že se budete hnát za krátkodobým vzrušením. Musíte se sami sebe zeptat, proč to vůbec chcete udělat, než učiníte rozhodnutí. To vám umožní se podívat trochu hlouběji pod povrch sama sebe a motivace pak bude silnější.


4. Najděte si takové rutiny, které vás budou bavit

Berte cvičení jako hru a zkuste se překonávat. Najděte si svůj styl, čas a místo, které vám bude vyhovovat, a z povinnosti udělejte radost. Pokud chcete držet dietu, nemusíte se přesně držet konkrétních jídelníčků a potravin. Vyberte si jen to, co vám bude opravdu chutnat a na co se budete těšit. Ta pravá dieta musí vyhovovat nejen vašim fitness cílům, ale i vašim chuťovým buňkám.


5. Jděte na to pozvolna

Současným trendem je dosáhnout co nejlepších výsledků v co nejkratším čase. S mnoha příběhy na sociálních sítích to vypadá jako norma. V krátkodobém horizontu sice může přísná dieta nebo tvrdý dril fungovat, ale to vás brzy omezí a vrátíte se tam, kde jste byli. Neskákejte do toho po hlavě, ale pěkně pomalu a s rozvahou, začínejte tak, aby to pro vás nebyl příliš velký šok.

Zdravý životní styl je hra, která trvá celý život, ne jenom do doby, kdy zas obléknete své oblíbené džíny. Každý den začněte s tím, že si chcete ubrat na jídle nebo přidat na cvičení klidně jen o 1 %. Těmito sice pomalejšími, ale bezbolestnými a pohodovými krůčky se dostanete ke svému zdravějšímu já a zvýší se pravděpodobnost, že u toho už zůstanete.


Autor: ElS

Zdroj: Huffington Post

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek