KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

6 pravidel moderní komunikace

Způsoby komunikace se během času proměňují. Spolu s nimi se proměňují i mezilidské vztahy samy. Shromáždili jsme několik nepsaných pravidel moderní komunikace, které vám přijdou vhod při hovoru s kýmkoli.

...

1.       Nevolejte. Raději použijte Messenger

Volání slouží v dnešní době pouze k řešení opravdu důležitých otázek. Nikdo nechce telefonovat pokaždé, když je třeba něco si sdělit. Telefonní hovor se považuje za zásah do našeho soukromí. Mnohem pohodlnější a příjemnější pro většinu dnešních lidí je používat bezplatné komunikační softwary jako jsou Facebook Messenger, Viber, WhatsApp a další.


depositphotos

2.       Nenechávejte dlouhé hlasové zprávy

Zanechávat dlouhé hlasové zprávy většinu lidí dráždí. Pokud se rozhodnete využít hlasovou schránku, zpráva by měla být jen krátká a stručná. Mluvte k věci a zbytečně nezdržujte. Pokud není možné vysvětlit vše stručně, napište raději e-mail.


depositphotos depositphotos 

3.       Neposílejte dlouhé zprávy

Buďte struční. Není nutné zdržovat se zdvořilostmi, vynechávejte pozdravy. Pokud se bojíte, že vaše zpráva vyzní příliš stroze, nebojte se použít emotikony.


depositphotos 

4.       Ve společnosti nebo na pracovních schůzkách nepokládejte svůj telefon na stůl

Dokonce i tehdy, když čekáte důležitý hovor nebo zprávu, nedělejte to. Vašim společníkům tak dáváte najevo, že vás nezajímá, co říkají, a jejich společnost je pro vás až druhořadá.


depositphotos 

5.       Opatrně při používání emotikonů

Než použijete nějaký z emotikonů, přemýšlejte, zda ho druhá strana pochopí správně. Lepší je používat klasické smajlíky, jejichž význam nelze zaměnit.

Představte si například situaci, kdy ve své zprávě použijete „lilek“ v domnění, že je legrační. Druhá strana v něm ale uvidí falický symbol. Tak se můžete dostat do opravdu trapné situace.


6.       Odpovídejte na zprávy rychle

  • Na SMS nebo jinou textovou zprávu byste měli odpovědět do 24 hodin.
  • Na zmeškaný hovor a zanechanou hlasovou zprávu byste měli zareagovat nejpozději do 2 dnů.
  • Na zmeškaný hovor bez zanechané hlasové zprávy byste měli zareagovat nejpozději do 6 dnů.
  • Na e-mail byste měli odpovědět do 5 dnů.
  • Na dopis byste měli odpovědět do 30 dnů.
ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek