KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

7 frází, které vám pomohou vyrovnat se s rozchodem

Rozchod může být v životě člověka opravdu těžkým okamžikem, zpětně si však mnohdy uvědomíte, že vás stál zbytečně mnoho sil i slz. Někomu trvá opravdu dlouho, než je schopen se s rozchodem vyrovnat, existují však určité mechanismy, které dokážou období truchlení zkrátit. Podívejte se na sedm frází, které vám mohou toto těžké období usnadnit. 

...

1. „Mám rád sám sebe“

Možná se vám zdá tento způsob získání sebedůvěry ohraný, ale opravdu funguje. Obzvlášť, pokud tomu opravdu věříte. Sebeláska je důležitá, protože ovlivňuje naše volby a činy, které za nás nikdo jiný neudělá. Pokud milujete sami sebe, budete pánem svých pocitů a ne jen chudákem, kterému někdo zlomil srdce prostřednictvím textové zprávy.


2. „Chci být šťastný“

Kdo by nechtěl? Možná se to jeví jako hloupá otázka, ale i když chce být šťastný každý z nás, mnohdy pro to nedokážeme nic udělat. Jak se říká - jenom chtít nestačí - a tak je třeba jednat. I když jste smutní, rozzlobení nebo naštvaní, donuťte se k úsměvu. I když bude tento úsměv ze začátku umělý a vynucený, časem se promění v úsměv opravdový. Ukazuje se, že falešný úsměv je vždy lepší než žádný úsměv. Výzkumníci z Kansaské univerzity dokonce nedávno zjistili, že pokud se budete usmívat, pomůže vám to uklidnit srdeční frekvenci v případě stresových situací.

3. „Kašlu na něj/na ni!“

I když nejste velkými fanoušky nadávek, někdy opravdu pomůže si od plic zanadávat a tím si i ulevit. Podle studie zveřejněné ve vědeckém časopise Neuroreport může klení pomáhat při zmírňování bolesti, a to jak té fyzické, tak i psychické. Zašeptejte to, řekněte to, zakřičte to a pusťte všechno ven. Nejen, že se u toho skvěle uvolníte, ale přestanete se také cítit jako oběť.


4. „Vždycky jsem nenáviděl jeho/její hloupý sestřih“

Vybavíte si na bývalém partnerovi nějakou věc, která se vám příliš nelíbila, ale vy jste si to nikdy nepřiznali, protože jste byli příliš zamilovaní? Po rozchodu je čas na to, abyste si všechny partnerovy nedostatky přiznali. 

Sundejte si růžové brýle a řekněte si, jak jste jej opravdu viděli. I když se jednalo o něco opravdu nepatrného, jako například špatně ostříhané nehty na nohou, zamyslete se nad tím. Uvědomíte si tak, že váš ex není dokonalý, jak se vám zprvu zdálo a že se můžete posunout dále a poohlédnout se po někom, kdo tyto chyby mít nebude. Podle vědeckých studií jsou negativní pocity ohledně ex-partnera lékem na případnou depresi.

5. „Je mi bez něj/ní lépe, protože…!“

Dokončete větu. Určitě najdete mnoho příkladů toho, čeho jste se museli kvůli partnerovi vzdát. Byl například na něco alergický a vy jste proto nepřipravovali jídlo, které jste měli rádi? Nelíbil se mu váš účes, a tak jste se snažili vyhovět jeho vkusu? Dalších příkladů určitě najdete mnoho. Když se rozejdete, udělejte přesně to, co jste s partnerem nemohli. Získáte tak skvělý pocit obnovení vaší svobody a toho, že vás již nic neomezuje.


6. „Je to x dní, co jsme se rozešli a já se cítím…“

Zde je další prostor pro to, abyste větu dokončili. Můžete říci, co cítíte, ale pravdivě. Tato otázka vás přinutí v daném okamžiku rozpoznat své pocity a pomůže vás nasměrovat směrem dopředu. Když si tuto otázku položíte každý den po dobu 30 dní, uvidíte pokrok, který vám ukáže, že nic není tak černé, jak se zprvu zdálo a čas opravdu může být nejlepším lékem. Optimističtější pocity mohou být začátkem kýžené změny k lepšímu. Dobré je zapisovat si pocity do deníčku, můžete si je projít zpětně a příště už budete vědět, že se kvůli rozchodu svět nezhroutí.

7. „Najdu si někoho lepšího“

Tato slova může být velmi obtížné vyslovit a to zejména v případě, že jste věřili, že byl váš ex tím „pravým“ nebo vaší spřízněnou duší. Věřte, že do tohoto bodu se jednou dostane opravdu každý z nás. I když je těžké si to přiznat, je tato věta nejspíš tím nejdůležitějším, co si po rozchodu musíte uvědomit. Zřejmě tomu nyní sami nevěříte, ale v budoucnosti potkáte někoho, kdo s vámi bude zacházet mnohem lépe, bude vás skutečně milovat a nezlomí vám srdce.


Autor: ElS

Zdroj: Psychology Today

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek