KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

8 způsobů, jak se zklidnit při nervozitě

Nervozitu zná určitě každý z nás. V dnešním moderním světě, orientovaném na výkon, jde ovšem o reakci, která může způsobit spoustu zdravotních problémů v případě, když nervozitu pociťujeme příliš často. Projevuje se jako emoční nepohodlnost, strach a neschopnost se soustředit na danou činnost.

...

Nervozita a její příčiny

Na vznik nervozity má vliv spousta faktorů. Nervozita jako taková bývá odrazem našich špatných životních návyků. Jen si uvědomme, jak vlastně žijeme. Musíme zvládnout své povinnosti, často nedostatečně nebo nekvalitně spíme, nemáme čas na koníčky, odpočinek, zhltneme oběd „ v poklusu“ a v rekordním čase, mnohdy ani nevíme, co jsme jedli. Dlouhodobá nervozita bývá důsledkem problémů v rodině a v mezilidských vztazích na pracovišti.

Jaké následky může dlouhodobá nervozita způsobit

Hlavně dlouhodobé pocity nervozity není radno podceňovat. Nervozita, úzkost a stres si následně vyberou svou daň v podobě neurotického závažnějšího onemocnění, například v podobě depresí. Dále je nabourán imunitní systém, staneme se náchylnější na kardiovaskulární choroby, vředové choroby žaludku, onkologické onemocnění nebo můžeme být ohroženi vznikem psychotického onemocnění.

8 způsobů, jak můžeme zmírnit nervozitu

Jako úspěch můžeme vnímat už to, že si vůbec připustíme své problémy a to, že chceme s nimi něco dělat. Pokusme se zamyslet nad tím, zda můžeme ovlivnit vznik nervozity nebo ji alespoň minimalizovat. Jsou způsoby, jak si můžeme sami pomoci, dříve, než sáhneme po anxiolyticích (léky proti úzkosti).

1. Sebeukázněnost

Jíst pravidelně menší porce jídla, snažit se nenosit si práci domů a dopřát si volný čas.

2. Čaje na rychlé zklidnění

Můžete navštívit obchůdek s čaji, kde vám jistě odborníci poradí, který čaj je vhodný na váš problém. Přednost dávejte sypaným čajům před čaji v sáčcích. Dodržujte také postup a doporučené dávkování.

3. Tinktury ke zklidnění

Další možností, kterou můžete využít, jsou tinktury, určené proti nervozitě. Například tinktura z pupenů lípy, která je velmi doporučovaná. Napomáhá při psychickém napětí, čili nervozitě. Rovněž dodržujte veškerá doporučení od výrobce.

4. Relaxační techniky

Existuje celá řada relaxačních technik. Některé jsou více zaměřeny na tělo, jiné více na psychiku (meditační techniky). Souhrnně však o nich lze říci, že zlepšují schopnost uvědomovat si svoje tělo a psychiku. Mohou člověku přinést pocit, že tělo i psychiku lépe ovládá a že má možnost ji ovlivňovat v žádoucím směru, například při pocitu nervozity. Jedním z účinků relaxačních metod je nárůst pocitu sebekontroly, což je důležité v situaci nemoci, kdy je dobré posilovat vědomí, že můžeme svůj tělesný i psychický stav ovlivňovat. Jakou techniku si zvolíme, záleží na nás. Volíme ji podle toho, jak vyhovuje našemu založení.

5. Reflexní terapie rukou a nohou

Jde o metodu, která si své místo u veřejnosti stále hledá. Jde přesto o nejsnadnější a nejefektivnější metodu, kterou můžeme při nervozitě použít. Pomocí reflexní terapie dokážeme výrazně posílit imunitní systém, zlepšit obranyschopnost organizmu, uvolnit tělo od stresů a nervozity. Metoda se stává klíčem k nápravě různých blokací životní síly, je také účinným prostředkem k nalezení síly a vyrovnanosti.

6. Chromoterapie – terapie barevným světlem

Další léčebná metoda, harmonizující fyzické, psychické a emoční stránky osobnosti za využití barev. Je dokázáno, že barvy výrazným způsobem člověka ovlivňují a působí na jeho psychiku.

7. Psychoterapie

Pokud cítíte, že svůj stav nejste schopni upravit sami, požádejte o pomoc zkušeného psychoterapeuta. V psychoterapii máte ideální možnost pracovat na všem, co vás tíží, s čím si nevíte rady, čemu nerozumíte. Často nemají lidé zpracovány různá traumata a nervozita je pak v tom lepším případě jen logickým vyústěním nahromaděných problémů. Proto s odbornou pomocí neváhejte.

8. Léky na zmírnění nervozity

Pokud s lékařem (psychiatrem - psychoterapeutem) dospějete k názoru, že váš psychický stav vyžaduje na přechodnou dobu léčbu za pomocí léků, pak vám budou naordinovány anxiolytika, v závažnějších případech také antidepresiva. Nebraňte se užívání léků, pokuste se přijmout to, že někdy skutečně jiná možnost není. Řešení nemusí být trvalé. Váš stav se může upravit (a většinou tomu tak je) a nebude zapotřebí dále léky užívat. V žádném případě si terapii neupravujte bez vědomí lékaře a nikdy ji neukončete sami ze své vůle!

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek