KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

Co dělat před spánkem, abyste zlepšili jeho kvalitu?

Máte každý den večer před spaním nějaký svůj tradiční rituál? Něco, co děláte každý den? Nejste sami, ale pokud je tímto rituálem dodělávání úkolů do práce, nebo strachování se o to, jestli víte o všem, co vás zítra čeká, jaké máte schůzky a tak podobně, nezakládáte si na příliš dobrý spánek.

...

Jak spí úspěšní

Díky řadě rozhovorů a dostupnosti informací není vůbec těžké dopátrat se toho, co dělají před spaním lidé, kteří jsou v životě úspěšní. Co dělají před tím, než jdou do postele? Jak se manažeři a ředitelé velkých korporací dokáží zdravě a dobře vyspat? Tady je pár tipů:

Čtení

Jak už bylo v úvodu naznačeno, žádné pracovní e-maily a raději ani žádné mainstreamové zprávy, nebo něco podobného byste už před spaním řešit neměli. Znáte se, hned vás nějaký titulek pobouří, diskuze u článku dílo dokoná a na špatné usínání máte zaděláno. Co číst? Někdo rád dobrou knihu, někdo raději zapne tablet a pročte si nějaký oblíbený blog, Reddit, nebo jinou pro sebe zajímavou stránku. Číst lze navíc klidně i pod peřinou v posteli těsně před spánkem, takže jde o velmi praktickou činnost.

Zhodnocení uplynulého dne

Není vůbec špatné zastavit se na konci každého dne a zamyslet se, co si z něj dobrého a přínosného odnášíte do zítřejšího dne - co vám dal, co vás naučil nebo co vás nejvíc potěšilo. Žít naplno, to se netočí neustále jen okolo toho být v přítomném okamžiku. Musíte rovněž umět zastavit a otočit se za každým dalším dnem, který prožijete. Někteří si své poznatky z každého dne i zapisují, aby zpětně mohli sledovat svůj osobní rozvoj.

Příprava na další den

Ne každý den se nám podaří udělat v práci úplně všechno, co bychom chtěli, nebo co musíme. Nejde o nic neobvyklého. A zejména ty ambicióznější perfekcionisty mezi námi může pak taková nedodělaná práce tížit v hlavě při usínání. Není třeba dodělávat resty dlouho do noci, kdy už je vaše produktivita na bodu mrazu a sotva na práci mžouráte. Místo toho si napište seznam úkolů na další den a zahrňte do nich hned na první místo také nedodělanou práci z dnešního dne. Tím pádem na ni zítra nezapomenete, ale hned na úvod ji rychle sfouknete.

Řešením je také místo ponocování jít spát a dříve vstát. Brzy ráno máme všichni produktivitu na denním maximu, takže lze i větší kvantum práce zvládnout poměrně rychle. Rčení „ráno moudřejší večera“ v tomto případě rozhodně platí.

Rodina

Pracovat hluboko do noci, zatímco váš partner i děti už dávno spí, to není úplně ideální přístup. Za prvé doháníte něco, co jste měli udělat přes den, nebo si naplánovat na zítřek místo toho, abyste měli čas přečíst dětem pohádku, zeptat se jich, jaký měli den, co se naučily ve škole. Za druhé si neumíte čas naplánovat ani tak, abyste mohli ulehnout společně s vaším partnerem. Není pravdou, že časové vytížené rodiny spolu nemohou trávit uspokojivé množství času a večer je právě tou částí dne, kdy se zpravidla celá rodina sejde společně doma.

Meditace

Pod pojmem meditace si nepředstavujte hodinovou seanci v absolutním tichu a klidu. Když na to přijde, stačí i 10 minut. Po dni plném setkávání s jinými lidmi a neustálé komunikace s druhými na pozadí městského ruchu má nejeden z nás chuť od úplně všeho se aspoň na chvíli kompletně odstřihnout a relaxovat. Meditace je ideálním prostředkem pro zklidnění vaší mysli před spaním. Když půjdete do postele klidní a bez zbytečných myšlenek, bude usínání mnohem lepší.

 

Autor: ToD
Foto: Wikimedia

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek