KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

Jarní alergie a deprese? Zkuste s nimi zabojovat pomocí těchto triků

Jaro je pro mnohé zdrojem radosti, pro jiné však může být tím nejhorším obdobím v roce. Pro alergiky znamená toto období stres, podrážděnost a mnohdy i depresi. Lidé, kteří mají bipolární poruchu a trpí jarní depresí, mohou mít dokonce sklony k sebevraždě. Podívejte se na jednoduché tipy, jak s depresí i s alergií zatočit.

...

Alergie jsou s depresí úzce spojeny

Víte, která látka je v našem těle zodpovědná za dobrou náladu? Je to serotonin. V případě alergií, kdy převládají příznaky, jako je kýchání, výtok z nosu, či svědění očí, mohou pomoci protizánětlivé proteiny, kterými jsou cytokiny. Ty však v těle snižují hladinu serotoninu, což má za následek zhoršení příznaků deprese. I proto bývají alergie provázány s depresemi.

Tím pádem je ke snížení deprese potřeba odstranit kontakt s alergeny, kvůli kterým z těla mizí serotonin. Pokud můžete, zkuste si vaši dovolenou na jaře či na počátku léta naplánovat na období, kdy je vaše senná rýma nejhorší. Návštěva míst ve vlhkém klimatu přispěje ke snížení alergických projevů, usnadní dýchání a zabere i proti depresi.

Nicméně ne každý může takto odcestovat a před alergeny utéct. Zde je proto několik tipů, které vám pomohou získat kontrolu nad situací:

Dávejte si pozor, jaké léky na alergie berete

K léčbě alergií jsou široce používány antihistaminika. U některých lidí však mohou způsobit změny nálady a vytvářet úzkost. Proto si dvakrát rozmyslete, než si vezmete další pilulku. Pokud nemáte problém s alternativními způsoby léčby, zkuste zapřemýšlet nad homeopatií, kterou sice farmaceutický průmysl silně kritizuje, na druhou stranu však existuje velké množství lidí, kterým homeopatika pomohly a pomáhají proti potížím, s kterými si nevěděly rady ani drahé léky.


Navštivte lékaře

Mnoho lidí ani netuší, že trpí depresí nebo bipolární poruchou. Pokud máte pocit, že to s vámi jde neobvykle z kopce, možná je načase navštívit terapeuta, který vám s vašimi depresemi pomůže a vysvětlí, co konkrétně tyto deprese způsobuje. Dobrý psychoterapeut vás nasměruje k té nejlepší možné léčbě i prevenci.

Nevyhýbejte se sportu

Je známo, že pravidelné cvičení pomáhá k uvolňování serotoninu. Kromě toho vám proti depresi a pocitu úzkosti může pomáhat i sociální kontakt s ostatními při cvičení. Studie provedená na univerzitě v Dallasu dokázala, že k ochraně proti depresi postačí pouze 21 minut každodenního cvičení. To je čas, který tělo potřebuje k uvolnění serotoninu.


Cvičte jógu

Mnoho jóga guru věří, že jsou emocionální zdravotní problémy způsobeny nerovnováhou životní síly a energetických center. Držení těla při józe může upozornit na určité body těla, které mohou být zodpovědné za energetickou nerovnováhu, jež vede k depresi. Vhodné polohy při józe, které správně působí na energetická centra, jsou například poloha zvaná kobra, lotosová pozice, nebo hluboký předklon.

Naučte se správně dýchat

Většina lidí neumí dýchat správně a tak nezískává ze svého dechu maximum. Efektivní dýchání s hlubokými nádechy a výdechy s plným uvolněním poskytuje tělu kyslík, který napomáhá vypořádání se stresem. Sedavý způsob života a shrbená záda však dobrému dýchání rozhodně nepomáhají.  Vyzkoušejte proto techniku zvanou pránájáma, která vás naučí pracovat s dechem a zároveň eliminuje stres, sníží úzkost a uklidní mysl.

Důležitá je správná strava

Studie nazvaná Foof and Mood (jídlo a nálada) ve Velké Británii poukázala na to, že složení našeho jídelníčku značně ovlivňuje naše duševní zdraví. Odstranění tučných jídel a přidání potravin s vysokým množstvím tryptofanu jako jsou například banány, čokoláda, kukuřice, oves, zelenina s tmavými listy, vejce, játra, sójové boby, ryby a mořské plody, stimuluje uvolňování serotoninu.


Pijte čaj

S příznaky deprese pomáhá bojovat i theanin, který se vyskytuje v zeleném čaji. Abyste však mohli cítit jeho pozitivní účinky, je třeba pít zelený čaj denně.

Zkuste akupunkturu

Akupunktura je prastará metoda stimulace energetických center v těle pomocí jehel. Uvolní tělo i mysl a vyrovná hladinu neurotransmiterů, které způsobují depresi.

Buďte dítětem

I když nejste rodič, určitě víte, že se dětem doporučuje aktivní životní styl jako způsob rozvoje a posílení jejich přirozené obranyschopnosti proti alergiím a dalším nemocem. To stejné ale může platit i pro vás! Není řeč o studené sprše, ale o využití času stráveného venku. Choďte naboso v parku, nebojte se letního deště a posilujte tak imunitní systém, aby byl méně citlivý vůči různým chorobám a alergenům.


Deprese je nemoc, která může mít mnoho příčin (chemické, psychologické, sociální…). Bez ohledu na její úroveň by měla být brána vážně a měla by být léčena. Nicméně vždy je dobré svépomocí udělat vše, co může zabránit jejímu rozvoji. 

 

Autor: ElS

Zdroj: Yoga

Foto: Flickr

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek