KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zivotni-styl

Protijed obezity – pohyb a vyvážená strava

Blíží se roční období, které nás donutí odložit svrchníky. Pro některé nemusí být tento okamžik příjemný. Budou nemilosrdně odhaleny faldíky, které jsme si přes zimní období na těle doslova vypěstovali. Už se stalo, takže se můžeme zamyslet nad tím, co udělat pro nápravu vzhledu a hlavně naší spokojenosti.
...

Pryč s pohodlností

Přesně tak. Mnozí z nás jsou pohodlní a než by se vyburcovali k pohybu, neustále si zdůvodňují, proč se pohybovat nemohou. Je dobré si uvědomit, že zadarmo nebudeme mít vůbec nic. Pohybem a vyváženou stravou můžeme udělat skutečně mnoho pro likvidaci našich tukových zásob. Především svalové buňky dokážou spálit značné množství tuku. Rozhodující při tom je proteinová látková výměna ve svalových buňkách. Čím vyšší je stupeň látkové výměny, tím více energie se spotřebuje a tím více se tuků spálí. Pokud se vůbec nepohybujeme nebo jen velice málo, redukuje se počet ribozomů (molekulové dílny, kde se spojují nové buněčné proteiny) rychle během několika hodin nebo dnů. Látková výměna klesá, spotřebuje se méně energetického paliva, a tím pádem se spálí méně tuku. Výsledkem je pak tloustnutí našeho těla.

Spalovači tuku jsou svaly

Významné spalovače tuku v našem těle jsou svaly. Už relativně malé sportovní aktivity, například běhání nebo gymnastická cvičení přivedou buněčnou látkovou výměnu do poklusu, zvýší počet ribozomů a mitochondrií, spaloven energie.

Vyvážená strava je základem úspěchu

Při konzumaci netučné stravy si svalové buňky berou své energetické palivo, tuk, přímo z tukových buněk v tukové tkáni. Když přidáte ovoce, zeleninu, celozrnné produkty s denním pohybem, máte šanci se svých tukových zásob zbavit poměrně rychle. Tuk se začíná odbourávat zhruba po 20 minutách aktivity.

Zařaďte přírodní potraviny

Přírodní potraviny patří do skupiny těch, které zeštíhlují. Proti tomu platí pravidlo, že prakticky všichni lidé získávají nadváhu a tloustnou z průmyslově upravovaných potravin, jako jsou například hranolky, salámy, koláče nebo slazené nápoje, například oblíbená kola. Z toho si můžeme vydedukovat, že z potravin v přírodním stavu se zpravidla netloustne. Jezme jich tedy více než těch průmyslově zpracovaných. Není to nic složitého. Když si naordinujeme pohyb a vyváženou stravu, spolehlivě zabijeme počínající obezitu. To by bylo, abychom to nezvládli! Tak směle do toho. Jaro se kvapem blíží.

Autor: Hana Ederová

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek