KATEGORIE
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zpravy

Americký teenager zemřel poté, co vypil příliš mnoho kofeinu za krátký čas

Zdravý americký teenager z Jižní Karolíny dle zpráv koronera zemřel následkem příliš rychlého vypití několika nápojů s vysokým obsahem kofeinu.

...

Arytmie vyvolaná kofeinem

Koroner Gary Watts uvedl, že středoškolák Davis Allen Cripe v dubnu zkolaboval ve své škole poté, co za méně než 2 hodiny vypil kávu z McDonaldu, velkou limonádu Mountain Dew a energetický nápoj.

Příčinou smrti 16letého mladíka byla dle koronerových slov „srdeční příhoda vyvolaná kofeinem, která pravděpodobně způsobila arytmii“. Cripe předtím však netrpěl žádnou srdeční nemocí. Dle Wattsových slov vážil 90 kg, nicméně nebyl by považován za morbidně obézního.

„Nešlo o předávkování kofeinem,“ řekl Watts pro agenturu Reuters.

„Neříkáme, že příčinou bylo celkové množství kofeinu v organismu, byl to způsob, jakým bylo toto množství za tak krátký čas přijato, a vypití celého energetického nápoje najednou bylo to, co nakonec přivodilo srdeční arytmii.“

Koroner dále uvedl, že kofein by pravděpodobně nebyl považován za faktor mladíkovy smrti, pokud by svědkové neuvedli, jaké nápoje před ní vypil.

Hlavní svědek si nebyl schopný vybavit značku energetického nápoje, který mladík pil, nicméně uvedl, že se jednalo o velkou plechovku.


“Lidé si musí svůj příjem kofeinu a způsob, jakým ho přijímají, hlídat“

„Nesnažíme se zde argumentovat proti kofeinu. Věříme, že lidé si musí svůj příjem kofeinu a způsob, jakým ho přijímají, hlídat stejně, jako to dělají u alkoholu a cigaret,“ řekl Watts.

Americká pediatrická akademie (AAP) již dříve vydala varování o konzumaci energetických nápojů dětmi a teenagery, ve kterém tvrdila, že jejich ingredience nebyly u dětí testovány a „nikdo nemůže zaručit, že jsou bezpečné“.

Dle varování má konzumace energetických nápojů vedlejší účinky jako nepravidelný tep a změny krevního tlaku. AAP dále tvrdí, že většina energetických nápojů obsahuje množství kofeinu odpovídající třem šálkům kávy a až 14 čajových lžiček cukru.

Na základě statistik z webové stránky caffeineinformer.com lze říci, že Cripe zřejmě zkonzumoval 470 mg kofeinu během pouhých dvou hodin.

Evropský úřad pro bezpečnost potravin v roce 2015 uvedl, že konzumace více než 400 mg kofeinu může vést k zvýšené tepové frekvenci, vyššímu krevnímu tlaku, nepravidelnému tepu, třesu, nervozitě, nespavosti a panickým záchvatům.


Kofein není a priori špatný

Kofein je stimulant, který již během několika minut působí na centrální nervovou soustavu těla, čímž zvyšuje pozornost a snižuje ospalost. Nicméně má také vedlejší účinky jako zvýšení tepové frekvence či navození nervozity či úzkosti.

Pití několika šálků kávy či jiných nápojů obsahujících kofein denně je považováno za naprosto bezpečné. Nebezpečná je konzumace velkého množství za krátký čas. Poté může dojít k předávkování kofeinem, a pokud jste pozřeli příliš velké množství, tak dokonce i ke smrti.

Pro většinu zdravých lidí se hranice bezpečného množství kofeinu denně pohybuje kolem 400 mg. To zhruba odpovídá množství kofeinu ve 4 šálcích kávy, 10 plechovkách Coca-Coly či 2 energetickým nápojům (zde se však množství kofeinu může lišit).

Pro adolescenty a těhotné ženy je doporučená hranice nižší. Pro batolata a malé děti jsou nápoje obsahující kofein nevhodné.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek