KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zpravy

Britská škola zrušila všechny domácí úkoly, aby měli učitelé více času na přípravu výuky

Ředitelka školy v britském Colchesteru zakázala všem svým kantorům ukládat domácí úkoly, protože chce, aby měli učitelé dostatek času na kontrolu a přípravu na výuku.

...

„Učitelé nemají šanci všechno stihnout“

Ředitelka školy Philipa Moranta v jihoanglickém Colchesteru Catherine Hutleyová tvrdí, že zrušení domácích úkolů umožní učitelům, aby si lépe zorganizovali svůj čas a naplánovali vyučování.

Některé britské školy již v minulosti přistoupili k tomuto opatření, ale obhajovaly to snahami o snížení duševních poruch u jejich žáků. Část z nich navíc na oplátku žákům přidala další vyučovací hodiny.

Catherine Hutleyová přiznala, že jde o kontroverzní krok, ale dodala, že je „opravdu nadšená“ jeho přínosem a je přesvědčená, že pro studenty to bude velmi prospěšné. Na škole studují děti ve věku 11 až 18 let.

„Pro učitele je nemožné takto pracovat. Nemají šanci stihnout učení, dávání úkolů, jejich kontrolu i přípravu na výuku,“ řekla ředitelka. „Je to odklon od tradičního modelu, ale nemělo by to narušit vzdělávání našich dětí.“

„Máme maximálně obětavé a motivované zaměstnance. Snaží se co nejlépe využít svůj čas, ale příprava na výuku jde někdy bohužel stranou,“ doplnila Hutleyová. „Přitom by to měla být jejich priorita. Učitelé se musí připravovat podle individuálních potřeb studentů a každodenně usilovat o jejich rozvoj.“


Ředitelka školy Catherine Hutleyová

Podle Hutleyové bude škola žáky motivovat k mimoškolní studijní aktivitě prostřednictvím úloh na jejich internetových stránkách a nejpilnější žáky ocení.

Domácí úkoly prý navíc často sloužily k dohánění látky, která se nestihla v rámci školního vyučování, což je špatně. Mělo by to rovněž pomoci žákům, kteří své domácí úkoly zanedbávají, aby nezaostávali za ostatními.

Škola opatření pečlivě zvažovala

Catherine Hutleyová řekla, že tento krok připravovali celý rok. „Je nám jasné, že názory na to jsou polarizované. Mnoho rodičů a pěstounů je tím nadšeno, ale někteří mají obavy, aby to nemělo na jejich děti negativní dopad.“

„Pečlivě jsme analyzovali výkony našich studentů a to, jaký na ně mají domácí úkoly vliv. Zjistili jsme přitom, že pro většinu studentů nejsou domácí úkoly vůbec přínosné,“ vysvětlila ředitelka.

Na škole studuje 1650 dětí a v poslední hodnotící zprávě národního vzdělávacího úřadu Ofsted dostala hodnocení „dobrá“.

„Pokud zjistíme, že tento nový přístup k domácím úkolům bude mít negativní dopad na vzdělávání našich studentů, něco s tím budeme dělat. Nevěřím však, že k tomu dojde,“ dodala ředitelka.

V loňském roce soukromá internátní škola v Cheltenhamu oznámila svůj plán na zrušení domácích úkolů kvůli nárůstu psychických potíží jejich žáků. Vedení střední školy v Norwichi v roce 2013 zase oznámilo, že žáci musí veškeré své povinnosti stihnout během výuky. Škola však tehdy kvůli tomu prodloužila vyučování až do 5 hodin odpoledne.


Autor: jil

Zdroj: Daily Mail

Foto: Eastnews Press Agency

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek