
Změny by měly zlepšit nejen životní prostředí, ale rovněž podpořit automobilový průmysl
Zatímco se Francie chce zbavit automobilů poháněných fosilními palivy do roku 2040, Norsko to má v plánu už v relativně blízké budoucnosti, v roce 2025. Čínský místopředseda ministra průmyslu Xin Guobin uvedl, že jeho ministerstvo zahájilo „relevantní výzkum“ plánovaných změn a pracuje na časovém plánu.
Xin uvedl, že by změny měly být implementovány do praxe „v blízké budoucnosti.“ „Tato opatření podpoří značné změny v přístupu k životnímu prostředí a podpoří rozvoj automobilového průmyslu v Číně,“ uvedl místopředseda v komentáři vysílaném státní televizní stanicí CCTV.
„Jednotlivé podniky by měly usilovat o zlepšení úrovně úspory energie odstraněním tradičních automobilů a rozvíjet výrobu nových energeticky šetrných vozidel dle předepsaných požadavků,“ řekl Guobin. Čína v loňském roce podle Mezinárodní organizace výrobců motorových vozidel vyrobila a prodala více než 28 milionů automobilů.
Čína vloni prodala o 50 % víc elektronických vozů než v roce 2015
Prodej nových elektronických vozidel překonal v roce 2016 500 000 prodaných kusů, což je o 50 % více než v předchozím roce. Čínská vláda představila návrh, který přiměje výrobce vozidel k výrobě elektricky poháněných vozidel do roku 2020 prostřednictvím komplexního systému kvót.
Automobilka Volvo hodlá uvést na čínský trh svůj první plně elektronický automobil v roce 2019, zatímco Ford uvede své první hybridní vozidlo počátkem příštího roku. Předpokládá se, že 70 % vozů této značky dostupných v Číně bude mít elektronický pohon do roku 2025.
Komentáře (0)