
Novou výzkumnou společností pracující pro CNN bude firma SSRS
„Jsme velice vděční za příležitost, kterou nám CNN poskytla a stanici přejeme do budoucna jen to nejlepší,“ řekla Mckay-Sinová v rozhovoru pro deník Politico. „V tuto chvíli nemáme k situaci žádné další komentáře,“ dodala. CNN mezitím přešla na spolupráci s výzkumnou firmou SSRS. Výkonný viceprezident a vedoucí metodolog společnosti David Dutwin uvedl, že zástupci CNN sami přišli do firmy, aby jí nabídli spolupráci.
Dutwin uvedl, že CNN jako důvod rozvázání spolupráce s ORC International pouze uvedla, že byla„s čímsi nespokojena.“ „Myslím si, že máme velice dobrou reputaci, a tak se CNN obrátila právě na nás,“ řekl Dutwin. Změna v rámci výzkumných firem proběhla v době, kdy byla americká televizní stanice obviněna z šíření „falešných zpráv“ ze strany prezidenta Donalda Trumpa i členů veřejnosti.
Americká veřejnost průzkumům veřejného mínění příliš nedůvěřuje
V březnu byla provedena anketa (McClatchy-Marist), která zjistila, že pouze 7 % Američanů důvěřuje průzkumům veřejného mínění a 29 % uvedlo, že jim důvěřuje „jen částečně.“ Většina respondentů však dala najevo, že průzkumům nevěří.
Nedůvěra veřejnosti v tyto průzkumy v případě CNN dost možná souvisí s tím, že některé z nich v rámci prezidentských voleb 2016 zaznamenaly nemalé chyby (například ohledně informací z rozhodujících států).
Například průzkum společnosti ORC International ohledně toho, kdo vyhraje hlasy v Pensylvánii, tvrdil, že zde zvítězí Hillary Clintonová o 4 body. Ve skutečnosti zde zvítězil Donald Trump o 0,7 bodu. Podobný chybný odhad pak platil i pro Nevadu.
Komentáře (0)